saga 25cc Startet 17.August.2009 Del på Facebook Startet 17.August.2009 (redigert) Kan noen hjelpe meg med å identifisere transduseren på bildet, helst både fabrikat og modell. Under båten er det "båtlignende" messinggiver med rotor for fartsmåling. Redigert 17.August.2009 av saga 25cc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 17.August.2009 Del på Facebook Svart 17.August.2009 Står det ikkje noko på instrument den er tilkoplet? eller går kablene opp til intet, at det er en gammel som ikkje er i bruk? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
saga 25cc Svart 17.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2009 Det gamle instrumentet er skiftet ut, gamle eier sa det var defekt. Finner ikke noen identifikasjon på ledninger/transduser så jeg håper noen kjenner igjen typen via bildet. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 17.August.2009 Del på Facebook Svart 17.August.2009 Jeg synes det ser ut som en kombinert sak. En ekkolodd svinger for gjennomgående montering med et hull til å sette en loggiver i. Men jeg synes at det ser ut som om det sitter en blindplugg der, og det rimer ikke med propellen du sier at er på utsiden. Sitér dette innlegget Link to post
saga 25cc Svart 17.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2009 (redigert) Gamle eier sa at loddet som er kastet kunne vise :dybde, fart og temp. når det var nytt. Regner med at det er følere for disse funksjonene inne i enheten?? Installasjon ett sted mellom 1989 og 1999 ! Redigert 17.August.2009 av saga 25cc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 17.August.2009 Del på Facebook Svart 17.August.2009 Er en Airmarsvinger. Hvilken modell det er er umulig å si uten å vite mer om formen på det som er på undersiden. Men skal jeg tippe er det en gammel versjon av B744V. Hvis det på undersiden ikke er spisst i begge ender, men mer har strykejernsfasong er det en utgått modell. Airmar B744V Så er det neste problem, disse svingerene finnes med kontakt og andre tilpasninger til de fleste ekkoloddmerker, i tilegge har de fleste produsenter skiftet konnektor både en og flere ganger i perioden siden denne ble montert. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 17.August.2009 Del på Facebook Svart 17.August.2009 Hvordan ser pluggen i andre enden av kabelen ut da? Ligner på det gamle greiene som står montert i Atea... TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
fiskebat Svart 17.August.2009 Del på Facebook Svart 17.August.2009 Om du tar ett skyvelære og måler diameteren over gjengene så tror jeg vil klare å se hvilken Arimar svinger dette er, tror nok Abbor sitt tips er ganske bra. Det fines overgangtabeller som da viser hvilke lodd denne passer best på. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 17.August.2009 Del på Facebook Svart 17.August.2009 loddet som er kastet Cæsar sa "Loddet er kastet!" da han gikk over elva Rubicon med opprørshæren for å ta makta i Rom, men det var sikkert ikke like dramatisk da dette loddet ble kastet... Til saken: er det noen form for standard grensesnitt på slike svingere slik at de kan (gjen-)brukes på andre displayer som har støtte for sonar/ekkolodd? Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
abbor Svart 17.August.2009 Del på Facebook Svart 17.August.2009 (redigert) Ikke noe standard grensesnitt, men for Airmarsvingere er det som regel mulig å kutte av konnektoren og lodde på en ny for å bruke den til et annet lodd. Redigert 17.August.2009 av abbor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brekneholmen Svart 17.August.2009 Del på Facebook Svart 17.August.2009 den ligner veldig på den som sitter i min båt.der satt det et apelco lodd med dybde/fart og temp Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 17.August.2009 Del på Facebook Svart 17.August.2009 Dersom det er samme som jeg har så er det en 200kHz svinger koblet mot et Marintek Maxim Video Sounder ekkolodd. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
fiskebat Svart 17.August.2009 Del på Facebook Svart 17.August.2009 (redigert) B744V http://www.airmartechnology.com/uploads/br...ll_pc_rA_lr.pdf Rai Marine DSM 25 sku passe bra til denne . Redigert 17.August.2009 av fiskebat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.