bert Startet 17.August.2009 Del på Facebook Startet 17.August.2009 Rart fant olje i kjølen , ca o,5 liter men like mye på peile pinnen kjørt ca 90 timer . Oljen fortsatt på maks på pinnen hmmm. Sitér dette innlegget Link to post
Tore Tang Svart 17.August.2009 Del på Facebook Svart 17.August.2009 En halvliter utgjør kanskje ikke å mye på peilepinnen? Har du sjekket under veivhusfilteret og ladeluftkjøleren om det har kommet ut olje der? Avhenging av helningsgraden på motoren så kan det i realiteten være for mye olje på motoren når oljenivået ligger på maks på peilepinnen. I så fall vil dette presses ut gjennom veivhusfilteret. På nyere motorer uten veivhusfilter og hvor det går en slange fra ventildekselet og inn i luftfilterdekselet så vil oljen havne i ladeluftkjøleren og til slutt komme ut gjennom dreneringshullet i bunnen av denne. Resultatet blir masse olje ut over startmotoren. Dette skjedde nettopp med en bekjent. Sitér dette innlegget Link to post
bert Svart 17.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2009 JEpp,kan se att det har kommet ut litt rundt veivhusfilteret. Har tørket rundt der nå så jeg får ta tur denne uka,så får jeg se da. Sitér dette innlegget Link to post
Tore Tang Svart 17.August.2009 Del på Facebook Svart 17.August.2009 Forsøk med å tappe litt olje fra motoren. La nivået ligge midt i mellom maks og min. Det er ikke nødvendig å toppe motoren med olje. Sitér dette innlegget Link to post
bert Svart 18.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2009 Ok, skal straks bytte olje ,får prøve det da ..takk for den .. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.