bjoris Startet 29.Juni.2004 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2004 På søndag blacket kartplotteren min ut (Magellan Fx324). Den hadde da stått i solen i 5-6 timer med lokket på. Når jeg hadde gått en stund (på vei hjem igjen) ble det bare flimmer på bildet. Det hjalp ikke å slå den av og på, bildet forble flimrete og uten mulighet for å se noe som helst. Det virket likevel som om funksjonene fungerte, det kom iallefall piper lyder fra knappene og jeg fikk slått av og på som normalt. Antar den har blitt for varm. Når jeg kom hjem og den hadde ligget ute av solen i 30 min fungerte den fint igjen. Kan den ha tatt skade av dette? UANSETT, er ikke dette for dårlig da? Sol er jo det vi lengter etter og da bør ikke utstyret begynne å ta kvelden når den endelig titter frem. Bør jeg la være å sett på lokket (blir det enda varmere inn i der da, trodde jeg beskyttet skjermen når lokket stod på). Normalt tar jeg den av feste, men denne gangen var vi i båten hele tiden og da er det litt pes... For ordensskyld nevner jeg at jeg har fått ny på garantien en gang. Den første jeg fikk var helt på bærtur og var iflg importøren "meget syk", derfor fikk jeg helt ny... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
jada Svart 29.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2004 Enig med deg, den bør jo absolutt tåle sol og varme, uten å få heteslag. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 29.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2004 Kanskje den nye er på bærtur også? Bruker vifte for å kjøle ekkoloddet på Slagskipet,i høye temperaturer så kan jeg ikke se en d¤¤tt,selv med hue inni skjermen. Vifte hjalp,men det er ikke perfekt. Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 30.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2004 Hvis den har LCD skjerm så hender det at kontrasten i disse forandrer seg med temperaturen, og at skjermen blir helt "svart" når den er veldig varm. Produktet ser da ut som om det ikke virker... GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2004 Jeg tror (er ganske sikker faktisk ) at det i de fleste brukermanualer er angitt et temperaturområde der det elektroniske utstyret skal fungere tilfredsstillende. Ofte er dette 0-55 grader eller kanskje -10 til 60 grader. Grensen på 55 grader er enkel å undersøke. Ved ca. 60 grader brenner man seg på fingertuppene om man tar på tingen. At plotteren blir for varm om den står i et dårlig ventilert område med sterkt sollys i 5-6 timer tror jeg er ganske naturlig ut i fra dette. Men jeg mener at den ikke skal ta varig skade av dette - den bør fungere igjen når den blir kald. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.