Incitatus Startet 17.August.2009 Del på Facebook Startet 17.August.2009 (redigert) Kjøpte ved begynnelsen av sommeren en ny Mercury 6 ML til min Albin Viggen seilbåt. Båten veier ca. 1600 kg og med den nye motoren får jeg en maksfart på litt i underkant av 6 knop, og en marsjfart på ca. 5. Motoren fungerer fint, men det slår meg at propellen kanskje passer bedre til en hurtiggående båt med tanke på bladstørrelse og stigning. Jeg vurderer derfor å kjøpe denne: http://www.mercurypartsexpress.com/us/blac...rust-p378.html# Er det noen som har erfaring med å bytte til high thrust/seilbåtpropell? Jeg er nysgjerrig på utslaget dette faktisk vil gi, bortsett fra mindre kavitasjon og bedre kontroll i revers. Vil båten gå fortere? Vil motoren like det bedre? Vil jeg få større effekt i motsjø og bølger? Alle innskytelser, erfaringer eller synspunkter mottas med takk! - Incitatus Redigert 17.August.2009 av Incitatus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Incitatus Svart 18.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2009 Ingen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.