Jump to content

Er det båten eller jeg som er medlem i kystpatruljen?

tom-ass

Recommended Posts

Ja, det er ikke entydig i medlemsbetingelsene. Men det er vanskelig å flytte båtmerket over fra gammelbåten til nybåten...

Det er jo for så vidt ålreit om medlemskapet er knyttet til personen, akkurat som et NAF-medlemskap.

Red: Der ser jeg trikolas innlegg - det er jo greit!

Redigert av 'Salt' - JanP (see edit history)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

lurt trekk :smiley:

Vel... Det har seg slik at jeg til vanlig har båten på et ferskvann som ikke har noen form for redningsselskap, men jeg meldte meg inn ca en uke før ferien i år da jeg skulle på fjorden, når jeg kom hjem fra tre ukers båttur lå klistremerkene, boka og regninga hjemme.

Jeg bestemte meg i ferien at jeg skulle bytte båt, derfor har jeg ikke satt på merkene. Uansett har jo ikke disse merkene noen hensikt her i innsjøen! :cool:

Bygdetulling med båtførerbevis!

Jeg sendte epost til medlemsservice@redningsselskapet.no med følgende tekst:

Et kjapt spørsmål da jeg skal bytte båt snart: Er det jeg som person eller er det båten som er medlem i kystpatruljen?

MVH

XXXXXX

Da skal vi få klarhet i dette bare dem svarer, fra tidligere erfaring så tar det fort noen dager... :headbang:

Bygdetulling med båtførerbevis!

Venter spent på svaret.

Jeg har to båter. Er medlem, men nekter konsekvent å sette på klistremerke, rett å slett fordi det er stort og glorete. Skjønner ikke hvorfor det ikke går an å få til noe mer diskret enn disse store flakene.

Hadde assistanse i sommer. Viste medlemskortet, og det var det! Kjempefin service og hyggelige karer. :flag:

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Har fått svar på telefonen.

Medlemsskapet er personlig og basert på den båt man melder inn (fra om). Så det er på en måte to-delt. Har man to båter så kan man tegne et medlemsskap nr.2 og få en rabatt på 32% som gir 550 for første båt (Basis) og 375 for andre båt.

Jeg nevnte for dem denne diskusjonen og ba dem gi tydelig beskjed om hvordan dette fungerer på deres hjemmesider for dette er uklart!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Båten er medlem.

http://www.nssr.no/Medlemskap/KystPatrulje...%C3%A5l+og+svar

"Hvem kan benytte medlemskapet?

Alle i husstanden og alle som bruker båt som er merket med medlemsmerke får rett til fri assistanse. Men medlemskapet gjelder ikke dersom du som medlem leier eller låner en annen båt. "

Facit er altså at det er bare kreves at båten (og ikke tilfeldig fører) må være knyttet til Kystpatruljen for å få hjelp.

Det er da også det eneste fornuftige at båtfører kan få hjelp også om jeg som båteier og medlem tilfeldigvis ikke er ombord når det trengs hjelp.

Redigert av salt (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...