tom-ass Startet 17.August.2009 Link til dette innlegget Startet 17.August.2009 Som tropic sier, er det jeg som person som er medlem eller båten? Jeg har planer om å bytte båt, og lurer i den forbindelse. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Salt Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 så vidt jeg husker fra et par båtbytter, er medlemskapet ditt knyttet til båten (dvs gjelder ikke for den båten du er med på tur med). Jeg meldte båtbytte. Men kanskje nssr.no har opplysninger om slikt? Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
MB Keila Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Tror det er motsatt. Når du registrerer deg, trenger du ikke oppgi opplysninger om båten. Registrering HER. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Jeg har et medlemskap og det gjelder for 2 båter (MacGregor'n og X-332-ern), uansett hvem som er ombord. Har limt et klistremerke på hver båt og forhørt meg eksplisitt om det er i orden. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 (redigert) Ja, det er ikke entydig i medlemsbetingelsene. Men det er vanskelig å flytte båtmerket over fra gammelbåten til nybåten... Det er jo for så vidt ålreit om medlemskapet er knyttet til personen, akkurat som et NAF-medlemskap. Red: Der ser jeg trikolas innlegg - det er jo greit! Redigert 17.August.2009 av 'Salt' - JanP (see edit history) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
tom-ass Svart 17.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Men det er vanskelig å flytte båtmerket over fra gammelbåten til nybåten... Merkene er ikke satt på, ligger i dokumentmappa i båten... Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Salt Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 lurt trekk Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
oslofjord Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Båten er medlem. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Men hvor står det? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
tom-ass Svart 17.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 lurt trekk Vel... Det har seg slik at jeg til vanlig har båten på et ferskvann som ikke har noen form for redningsselskap, men jeg meldte meg inn ca en uke før ferien i år da jeg skulle på fjorden, når jeg kom hjem fra tre ukers båttur lå klistremerkene, boka og regninga hjemme. Jeg bestemte meg i ferien at jeg skulle bytte båt, derfor har jeg ikke satt på merkene. Uansett har jo ikke disse merkene noen hensikt her i innsjøen! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
MB Keila Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Fra nssr.no: Alle i husstanden og alle som bruker båt som er merket med medlemsmerke får rett til fri assistanse. Men medlemskapet gjelder ikke dersom du som medlem leier eller låner en annen båt. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Trebein Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 (redigert) Kjapp der Helisa, kjappere en meg ihvertfall hehe Sletter denne da Redigert 17.August.2009 av Kaptein Trebein (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Den er personlig. Vi hadde litt trøbbel, siden vi er 2 eiere av vår båt. Enden på visa var 2 medlemskap til prisen av ett ! Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
nimbuster Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Hmm..selv det enkleste viser seg ikke å være så opplagt...her var det skjær i sjøen. På den annen side kan to medlemmer med samme type medlemsskap ha ulike krav på dykkertjeneste. Den ene får det mens den andre ikke har krav på det. Tilfeldighetene rår, eller....snarere hvor du bor og ferdes. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 alle som bruker båt som er merket med medlemsmerke får rett til fri assistanse Det var vel det som jeg fikk fortalt: derfor har hver båt et av merkene. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 17.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Jeg sendte epost til medlemsservice@redningsselskapet.no med følgende tekst: Et kjapt spørsmål da jeg skal bytte båt snart: Er det jeg som person eller er det båten som er medlem i kystpatruljen? MVH XXXXXX Da skal vi få klarhet i dette bare dem svarer, fra tidligere erfaring så tar det fort noen dager... Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
NilsPils Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Venter spent på svaret. Jeg har to båter. Er medlem, men nekter konsekvent å sette på klistremerke, rett å slett fordi det er stort og glorete. Skjønner ikke hvorfor det ikke går an å få til noe mer diskret enn disse store flakene. Hadde assistanse i sommer. Viste medlemskortet, og det var det! Kjempefin service og hyggelige karer. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Mouche Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Har fått svar på telefonen. Medlemsskapet er personlig og basert på den båt man melder inn (fra om). Så det er på en måte to-delt. Har man to båter så kan man tegne et medlemsskap nr.2 og få en rabatt på 32% som gir 550 for første båt (Basis) og 375 for andre båt. Jeg nevnte for dem denne diskusjonen og ba dem gi tydelig beskjed om hvordan dette fungerer på deres hjemmesider for dette er uklart! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
oslofjord Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 (redigert) Båten er medlem. http://www.nssr.no/Medlemskap/KystPatrulje...%C3%A5l+og+svar "Hvem kan benytte medlemskapet? Alle i husstanden og alle som bruker båt som er merket med medlemsmerke får rett til fri assistanse. Men medlemskapet gjelder ikke dersom du som medlem leier eller låner en annen båt. " Facit er altså at det er bare kreves at båten (og ikke tilfeldig fører) må være knyttet til Kystpatruljen for å få hjelp. Det er da også det eneste fornuftige at båtfører kan få hjelp også om jeg som båteier og medlem tilfeldigvis ikke er ombord når det trengs hjelp. Redigert 18.August.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 18.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Her er svaret jeg fikk på mail i dag: Det er båten din som er medlem. Men vi registrerer på person. Så når du bytter båt, er det fint om vi får nytt reg.nr. fra deg om du har det. Ha en fin dag Med vennlig hilsen xxxxx xxxxx Seksjonsleder Medlemsservice Redningsselskapet xxxx@nssr.no Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.