Jump to content

Motor bytte i Polar 25

ChrPus

Recommended Posts

Heisann, jeg har en Polar 25 (79 mod) som syntes er en rimelig god båt i forhold til mye annet jeg har hatt,

nå har det seg sånn at i Polarn så står det en VP MD21a som ryker masse hvit røyk og har vann i olja, en motoreiers største skrekk! :P

Så det jeg lurer på da, jeg sitter nå å ser etter en ny bruktmotor på finn, og har kommer over en TAMD 40B med gear å alt annet som følger med, er dette en god motor å passer den ned i motorrommet på Polarn min?

Kanskje jeg igjen kan få opp korekt marsjfart på jolla igjen også, jeg har blitt opplyst å sett at andre båter med samme type motor skal gjøre en hvertfall 12knop maks, min gjør 8 :P Å jeg har ikke sjangs til å finne ut av ossen propell det står på, for den er malt over 40 ganger så det blir i så fall et høstprosjekt, har ikke hatt båten lenger enn siden våren så den tid den sorg, men nå var det jo det bytte greiene jeg lurte mest på :P

Ramler den på plass ned i hølet? Eller ern for trang? :wink:

Christian P. Rohde

Dette blir bare morro. Er vel i utgangspunktet samme skroget som polar 770 og disse gjorde god fart å ikke minst gikk veldig pent med store motorer. Om du får plass til den vet jeg ikke ,men håper å tror tamd 40Bmotoren er god :smiley: hvertfall et mye mer avslappende svev i denne enn gamlemotoren din. Er adskillig tørstere men du kommer jo 3 ganger så langt på samme tida.

Jja, det er akkurat samme skroget som 770in det er montert trimflaps å alt på den, men dem har jo liksom ingen effekt når båten ikke går fortere enn 7 knop i marsj fart med en 62hk, det er noe galt med den, det er det ingenting å si noe på.

770in kom i noen å 80. tror kanskje den starta i 82 å da veit jeg noen av dem har 105hk med turbo den har en marsj fart på 17knop

jeg veit ikke jeg om det er M32 eller hva den heter, hvor gamle er eventuelt de motorene dine du skal bytte ut da dorge?

Redigert av ChrPus (see edit history)

Christian P. Rohde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...