Jump to content

Erfaringer med White Shark 205/225?

Eirik84

Recommended Posts

Hei! Førstegangsposter med et spørsmål her:

Lurer på om noen av forumets mange medlemmer har noe erfaringer med white shark 205/225? Har hatt 3 stk Ibiza 19 sport, men har lyst på en litt større båt som er litt greiere å krysse fjorden med (har noen turer hvaler-tjøme hver sommer) Ibizaen er ikke så voldsomt glad i solgangsbrisen er min erfaring, samt at WS er litt greiere å ha med seg flere på tur i. 19 sport 2006 mod som jeg har nå passer jo klart best for 2 stk. Ser primært på 205 da jeg synes 225 blir litt stor, men er jo selvfølgelig åpen for 225 om den skal være mye bedre enn 205

Håper noen har erfaringer med WS der ute :flag:

Vet ikke om det er noen særlig forskjell på 205 og 225, men min erfaring er at white shark-båtene holder høy kvalitet, og jeg vet at de er svært gode i røff sjø. Dyp og bra v-bunn og høyt fribord. Tørr i mye sjø.

Uansett vil det være en enorm forbedring fra Ibiza, som er totalt ubrukelige i både vind og bølger større enn de kajakker etterlater..

Skal du krysse fjorden Tjøme-Hvaler er WS ypperlig, alt. en solid RIB. Begge deler glir ypperlig inn i Tjøme-skjærgården :wink:

Pling for pokker!

Alt. kan du også sjekke ut Nordkapp, tåler skikkelig juling de også.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

WS 225 har jeg opplevd som en kraftig og god sjøbåt.

Undervannsskroget er vesentlig bedre enn på mange populære DCer (nå sier jeg ikke noe mer om Ibiza men i mine øyne er de mye dårligere sjøbåter enn solebåter), blant annet har den god V-dybde i forskipet også, dvs. det er mye skrog og oppdrift fremme. Båten føles bred og stabil. Med puter på lukene fremme blir det en veldig behagelig solebåt i havn, også igjen fordi båten er tung og kraftig. For meg har den en god følelse og jeg ville nok selv foretrekke en WS225 fremfor f.eks. en rib.

Redigert av PKW (see edit history)

Har IKKE erfaring med de 2 modellene du nevner men derimot 2 sesonger med enn White-Shark 228 sundeck.

Den er bygget på samme skroget som 225,så det er ikke rare forskjellen bortsett fra at det er en liten stikkcabin med 2 sengeplasser.

Oppe på cabinen er det et soldekk med god plass til mor og 2 barn :yesnod:

Har fartet mye rundt omkring Nøtterøy,Langesund,hvaler og Strømstad og båten har virkelig fått prøvd seg.

Fantastisk god båt i sjøen og du føler deg virkelig trygg ombord.

I tillegg har ingen skruer løsnet ennå :cheers:

Anbefales ... :flag:

http://www.seahorse.no/whiteshark228.htm

Redigert av los (see edit history)

jeg har hatt en evinrude 175 hk ficht ram 2000 mod i to sesonger og er fornyd med denne.

hadde ett uhell med at "hjernen" ikke var skrudd skikkelig fast,noe som resulterte i at den ble ristet istykker.

ellers så virker det som diverse alarmsensorer er litt vell følsom,da denne går i tid og utide,uten at det egentlig er noe galt med motoren.

men for all del,det som kjennetegner ficht-ram motoren er vel kort oppsumert:sprek,pen og se på,relativt økonomisk i bruk og en nydelig lyd ikke minst.

solgte min for ca tre mnd siden grunnet 3 fots syken...

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

• 1 måned senere...

Vet ikke om du allerede har kjøpt båt, men jeg har hatt en WS 215 i et par år nå. Bruker den i ytre Oslofjord, har vært tur/retur Tvedestrand, over til Østfold, hele fjorden på langs i all slags vær. Sist Moss-Bolærne for en uke siden. Kan ikke få rost båtens sjøegenskaper nok, blant annet fra Tvedestrand og til Nøtterøy i liten kuling fra nord-øst. Båten går fantastisk i sjøen, har aldri kjørt en bedre båt på den størrelsen. Og jeg har kjørt og brukt båt under alle forhold i 30 år nær hele året. Om det er sjøegenskaper og fiske du er interessert i, tror jeg dette må være den perfekte båten. Men du må like å kle deg og kjøre åpen båt!

Takk for svar seec!

Har ikke kjøpt noen ny båt da dette har blitt nedprioritert iom at det begynner å bli litt sen høst... Skal virkelig vurdere WS til sommeren! Fint med en båt som takler sjø bra, for kan bli litt krappe bølger på nordre Hvaler ved utløpet av vesterelven hvor jeg holder til! Hvilken motor har du og hvilken fart oppnår du? Har tittet litt på denne: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=18848931 synes ikke prisen er så gal.. er vel ca det jeg får for ibizaen. Stusser litt på 49 knop som toppfart da, synes det hørtes litt mye ut. :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...