rolk Startet 17.August.2009 Del på Facebook Startet 17.August.2009 Finnes det noen regler for å foreta slep. Kan jeg med egnet båt f.eks. slepe deler av et fiskeoppdrett. Er det nok å kunne føre båten lovlig. Jeg er spent på svar. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 17.August.2009 Del på Facebook Svart 17.August.2009 Dersom slepet har "gitt seg" kan du få erstatning Normalt hadde jeg overgitt diskusjonen til Skipper Worse på IM. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Hansi Svart 18.August.2009 Del på Facebook Svart 18.August.2009 Korrekte lanterner og dagslys signal er vel et must ville jeg tro. Hvis oppdrettsanlegget er forsikret vil kanskje forsikringsselskapet ha et ord med i laget før slepet starter. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 18.August.2009 Del på Facebook Svart 18.August.2009 Ved planlagte slep, dvs slep som ikke er en akutt nød- eller assistansesituasjon brukes det som heter slepetillatelse. Den utstedes av sjøfartsdirektoratets lokale stasjon etter å ha besiktiget både slepebåten, det som skal slepes og utstyret som skal brukes. Da har man i det minste "sitt på det tørre".... Men det er helt klart at det foregår mye rart av slepeoperasjoner, både med og uten tillatelse. I praksis vil det jo også være en forskjell på om man haler et anlegg tvers over fjorden, eller om dette er et slep som foregår over dagevis. Uansett; hvis dette er noe som har verdi, og kan få konsekvenser, så kan det sikkert være fornuftig å sjekke med forsikringsselskapet i forkant . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.