terje81 Startet 18.August.2009 Link til dette innlegget Startet 18.August.2009 Her kan ein legge inn tips og triks og andre erfaringer med linefiske. Er meget intressert i denne type fiske. Så kunne tenke meg litt info fra dei som er drevne innenfor dette. Link to post
Carl-Otto Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Her er det en link til fiske med "miniliner". http://fiskeri.no/Tema/Fiske%20med%20miniliner.htm Link to post
bellen Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Er for tiden på ein autolinebåt ved Bjørnøya nå. Eg kan lage ein film om korleis vi driver linefiske, men vi driv vel kansje litt meir avansert enn det du er ute etter, kansje? Link to post
ThorU Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Det er kanskje litt mer avansert, men det hadde vært veldig gøy å se! Link to post
terje81 Svart 18.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Det hadde vore meget intressant å sett:) Venter i spenning. Link to post
bellen Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Skal sjå om eg får mekket sammen noko i løpet av natta, men kan ikkje love noko på grunn av dårlg nett Link to post
Upnorth Svart 10.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2009 Har funne 11 filmsnutter på Youtube: Fiskerliv med speedsjarker. Er du interessert i linefiske er dette toppen. Går etter mi meining Dag Lindebjerg og Deadliest Catch en høg gang. Spesielt episode 10 - fin humor!!!!! Link to post
Barco Svart 29.November.2014 Link til dette innlegget Svart 29.November.2014 Jeg setter litt kveitvad eller kveiteline som fritidsfiske. Sager hakk i myrerstamp og henge krokene der. Da er det bare å egne uten å dra om lina og det er greit å sette manuelt. Legger en lina med agn i stampen med avispapir imellom er det bare å kjøre lina ut om en har noe å sette over på hekke, men da må en egne over i anna stamp først. Nå er det på moten med clips på forsyna( fortommen ) så en kan ha disse løse, ferdiegna og klipse på hovedlina ved setting. Men jeg har problemer med å se noen særlig fordel med dette, noen her som ser fordelen og har funnet en lur metode med sånne clipsliner? Link to post
Baffen Svart 12.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 Hei, stiller meg lagelig til for hugg her ;-) Jeg skal sette en forholdsvis kort kveiteline, der linetauet er 4,5 mm. Hvilken knop er det fornuftig å bruke når jeg skal feste linetauet til iletauet? Takknemlig for alle svar! Link to post
Timmeeh Svart 13.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2023 Dobbelt flaggstikk, med et innstikk. Har også brukt pålestikk (med innstikk) hvis det er 3 ender som skal sammen.. men oftest har jeg spleist inn en egen ende for loddet, så det går mest i dobbelt flaggstikk. Men alt som skal under vann skal ha innstikk, var det noen som sa en gang. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn