Santic Startet 18.August.2009 Link til dette innlegget Startet 18.August.2009 Er det noen som har peiling på hva slags olje jeg bør bruke til girkassen? Motoren er en Mercedes OM636 hvis det har noe å si.Ellers sitter motoren i en tresjark. Usikker på type girkasse. På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 ... hva slags olje jeg bør bruke til girkassen?...Usikker på type girkasse. Jeg ville ikke turt å anbefale noen spesiell olje, ettersom du ikke vet hvilken gearkasse det er. Foreslår at du tar et eller flere bilder av girkassen og legger ut her - da er det sikkert en eller annen som kjenner igjen kassa og kan identifisere den for deg. Da kommer svaret på oljespørsmålet av seg selv.... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Dekksgutt Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 Om dette er en orginalt marinisert Solè Mercedes OM-636 skal den normalt ha et mekanisk gir. Model SMP-H levert med disse mulige utvekslinger var 1,5:1 , 2:1 , 2,5:1 , og 3:1 Da skulle vel en god gearolje kunne brukes. Naturligvis ikke automatolje. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.