Jump to content

Korrekt driftstemperatur på Mercruiser 5,7L ferskvannskjølt?

Ben Sin

Recommended Posts

Hei

Temperaturen på min Mercruiser 5,7 har steget i løpet av sommeren. Jeg er nesten sikker på at den alltid har ligget på 80 grader, men i sommer har den steget. Jeg har tatt en runde med systemrens på kjølingen, (det som kom ut etter skylling lignet kaffegrut....) og nå holder jeg greit drøyt 80 grader i lav marsjfart, men når jeg dytter spaken i bunn stiger den mot 90. Altså en stor forandring etter en renserunde men jeg tar en ny rens imorgen. Men: Er det noen som vet hva temperaturen SKAL ligge på? Det står ingenting i manualen.....

PPT (Performance Product Technologies) leverer komplette ferskvanns system til motoren som du beskriver.

På spesifikasjonen til dette firmaet så skal motoren din ligge mellom 160-170'F(71,1-76,7'C), termostaten som de leverer med dette systemet er satt til 160'F(71.1'C).

Da tolker jeg det dit hen at du skal ligge mellom 71,1-76,7'C på din motor.

Her kan du lese selv

http://www.perfprotech.com/store/articles/fresh-water-cooling-basics.aspx Kan ikke dette med linker.

Redigert av mask (see edit history)

For at kommende generasjoner skal få svar på mitt spørmål, kan jeg informere om at korrekt driftstemperatur på denne motoren er ca 80 grader. Original termostat åpner på 71.

For meg er alt nå bare fryd og gammen. To runder med systemrens og ny termostat. Den nye termostaten gjorde ikke annen forskjell at den holder temperaturen oppe også når jeg siger avgårde i sakte tempo. Og den blir raskere driftsvarm.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...