ringvassøy Startet 19.August.2009 Link til dette innlegget Startet 19.August.2009 Har kjøpt en båt der det står en Ford 180 hk? Motoren er rød av farge. Mener sabb ford er blå?? Hva er så denne som er rød? Jeg vet heller ikke typebetegnelsen på denne men den har turbo og kjøler og er 6 sylindre. Hvor kan jeg finne ut av dette? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 (redigert) FordSabb leverte også rødlakkerte motorer en stund. Du har antagelig en 2704ET om det er en 180hk. Anbefaler litt annen overskrift ellers blir tråden stengt. Overskriften skal inneholde konkrete opplysninger om hva tråden går ut på så f. eks. Har kjøpt rødlakkert Ford, hvilken type er det Vil for øvrig benytte sjansen til å ønske deg velkommen til BP ! Redigert 19.August.2009 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 (redigert) Trur det har med kven som har marinisert motoren å gjere.... Nokon heiter ford mermeid? aner ikkje kva det er. nokon heiter fordsabb, men kan være både røde og blå. Eg hørte ein gong at det oprinnelig var slik at de blå var båtmotorer, og de røde skulle være aggregatmotorer.. Nokon har sikkert meir svar Bare stikk innnom brygga hos meg så kan du få min blå ford (120hk)oppi, så tar eg din røde ford hehe eg vil ha litt meir hk Og ja velkommen ombord Redigert 19.August.2009 av Sæbø (see edit history) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
VannTro Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 (redigert) Du finner litt om FordSabb 2704 og efekter i DENNE TRÅDEN HER er et inlegg i samme tråd som sier litt om betegnelser. Sjekk blokka etter merker. Redigert 19.August.2009 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Figaro Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Jeg har en rød Ford Kings 2726T-91 mod. "Kings" var et mariniseringsfirma i Bergen, som ikke eksisterer lenger, eller så har de bytte navn. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
index Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Kings Diesel var forløperen til KD Trading. Solgte/mariniserte Ford og BMC, og sikkert andre også.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
fiskekroken Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Går diesel røra inn i toppdekselet igjenom gummiforinger er det en Ford 2700 av en eller annen slag du har. Sitér dette innlegget Link to post
Lars_B Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Hvis den bråker noe voldsom og ryker tilsvarende, så er det meget sannsynlig at det er en Ford,,, Men gode og driftssikre motorer er de fleste enige om at det er. Jeg har selv en "fetter" av din motor under dørken hos meg. Min er grønn, har bowman marinisering og er sannsynligvis levert av, eller i hvertfall marinisert med deler fra Lancing Marine. I tillegg til Norske Sabb er det flere som har marinisert/levert mariniseringsutstyr til Ford dieselmotorer. Mermaid og Lancing Marine er nevnt. I tillegg finnes det noen som heter Lehmann ford. Jeg mener å huske at de ofte ble levert røde. Ofte installert i Grand Banks etc, Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Hvis den bråker noe voldsom og ryker tilsvarende, så er det meget sannsynlig at det er en Ford En beskrivelse som jeg støtter helt og fullt. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Har to slike Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Figaro Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Min røde ryker ikke, og den går stille og pent-------er det kanskje ikke en "ekte" Ford? Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Hansi Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Min røde ryker ikke, og den går stille og pent-------er det kanskje ikke en "ekte" Ford? Sannsynligvis en bastard, ekte Forder ryker.. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 (redigert) Går diesel røra inn i toppdekselet igjenom gummiforinger er det en Ford 2700 av en eller annen slag du har. Dieselrørene går ikke gjennom toppdekselet, det ville blitt en stor jobb ved ventiljustering. Derimot går de gjennom toppen via gummiforinger som tightes med en stor mutter utvendig. Slik ser toppen på en 2728T ut. Ikke veldig ulik 2704. Her et nærbilde av gjennomgangen til et av dieselrørene. Redigert 19.August.2009 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
andk Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 " tillegg finnes det noen som heter Lehmann ford",,,,,men de gikk konkurs i fjor vår. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 20.August.2009 Link til dette innlegget Svart 20.August.2009 Her er min Ford 2726 og den ryker ikke! Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.August.2009 Link til dette innlegget Svart 20.August.2009 Min Fordsabb ryker Teikn på liv det..... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
VannTro Svart 20.August.2009 Link til dette innlegget Svart 20.August.2009 Her er min Ford 2726 og den ryker ikke! Mulig jeg ser dårlig, men hvor har du gjort av oljepåfyllingen din ? Ser ut som lokket er blendet.... og åndingen fra toppdekselet, trenger du ingen slange for å lede vekk damp ? Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
ringvassøy Svart 20.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2009 Her er min Ford 2726 og den ryker ikke! Din motor ligner veldig på min. Jeg må sjekke dette med dysene. Jeg har oljepåfylling gansje langt fram på toppdekslet. Også er turboen min med eksosen mot styrbord, men dette kan vel kansje snues. Hvor mange hk er denne 2726? Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 20.August.2009 Link til dette innlegget Svart 20.August.2009 Det er riktig at oljepåfyllingen er borte, hvorfor vet jeg ikke, men jeg fyller på oljen via den rørstubben som er til utluftingen av ventildekslet . Jeg mener at selger sa at motoren er på 112 kw ved overbelastning og 100 kw v/2400 omdreininger. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 20.August.2009 Link til dette innlegget Svart 20.August.2009 (redigert) Ford 2726T er oppgitt til 111kw = 148,85 hk. ved overbelastning. Hvis du sjekker DOKUMENTARKIVET så ligger det link til både Ford 2700-serien (2704) og til Ford 2720-serien (2726) Er det oppgitt 180 hk så skal det være en 2704ET med mellomkjøler du har. 2704 ET = 150hk 2704 ET med mellomkjøler = 180hk 2704 ET "Turbo Pluss med underspylte stempler = 250hk Redigert 20.August.2009 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
ringvassøy Svart 20.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2009 Ser ut til at det er en 2704 et jeg har da. Fin måte å finne ut av ting denne plassen her Sitér dette innlegget Link to post
Ariel og Fumle Svart 20.August.2009 Link til dette innlegget Svart 20.August.2009 Jeg har 2715E, og den ryker heller ikke. Ikke ved oppstart engang, og maler så jevnt å fint atte! Klart at 6x 6,22 l lager lyd, men ikke mer enn andre når motorlokkene er lagt på. Går og går uten å klage og syte. Stopper bare når jeg bestemmer... Passer meg utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
camo Svart 20.August.2009 Link til dette innlegget Svart 20.August.2009 eg har også en 2715 e som e orginal rødlakert,den ryker heller ikkje Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 Så der har vi løsningen for de som sliter med røykplager med gammel Ford: Mal den rød! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Speedy Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 Så der har vi løsningen for de som sliter med røykplager med gammel Ford: Mal den rød! Min er også rød. Har heller ikke noe problem med røyk. Lyden er jo bare koselig på disse motorene. 6 sylindre som går i takt. Fantastisk vakkert!!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.