utskjær Startet 19.August.2009 Link til dette innlegget Startet 19.August.2009 Er det noen som vet om det er mulig å chippe opp en volvo diesel(drev), og eventuelt hvor mye kan du få ut av den? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 En Volvo diesel kan man vel få nesten hva som helst ut av, selvsagt avhengig av hvilken modell man velger. De har tross alt et bredt modellspekter.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
lippert Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Et moderne "grønt monster" er like enkelt, om ikke enklere å chippe som en bil. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
utskjær Svart 19.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Er det mulig å gjøre det selv, og eventuelt hva trenger man av utstyr? Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 (redigert) For de enkleste er det bare å løsne en plugg og sette inn et mellomstykke. Gjort på 5 min inkl. åpning å lukking av motorromsluka. Noen enkle søk her på forumet vil gi deg flere tråder om dette tema. Litt googling gir deg produkter og leverandører. Personlig ville jeg aldri utsatt mitt monster for en sånn chipboks Redigert 19.August.2009 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
utskjær Svart 19.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Takk for svarene, jeg har egentlig fått svar på det jeg lurte på. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 i bil ville jeg kansje vurdert å chippe om jeg hadde bil med Turbo/diesel I en båt ville jeg aldrig gjordt det! om jeg skulle gjøre noe med en båtmotor ville det heller vært å trimme motoren ned.. i en båt er pålitelighet driftsikkerhet og rette forutsettninger for rett båt det aller viktigste.. når du øker effekt/dreiemoment får du mye mere belastning på drev/gir. Om det er marginalt kan det jo likevel være nok til et havari..Om motorene er nye er det takk og farvell til garantirettigheter.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
utskjær Svart 19.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Takk for innlegget. Mange gode momenter her. Jeg forstår at det ikke er noen god ide. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.