svenk Startet 29.Juni.2004 Del på Facebook Startet 29.Juni.2004 Litt overdrevet kanskje, men jeg har klint litt med hard-top! Noen som har noen knall gode tips hvordan jeg får det av henda igjen??????? Har prøvd: white sprit, terpentin, maling fjerner (anbefales ikke - svir no innst i......) og neglelakk fjerner (uten aceton). Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 29.Juni.2004 Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 Vet det ikke er det beste for huden, men jeg tror ikke du kommer utenom aceton... En nitidig omgang med fuktighetskrem kan også hjelpe. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Lian Svart 29.Juni.2004 Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 Av vanlige kjemikalier er det vel kun aceton og muligens sitrusrens. Regner med du prater om 2komponent, og da er det egentlig bare når den fortsatt er uherdet på hendene den kan fjernes. På fugeskumspraybokser stod der tidligere at utherdet skum fjernes MEKANISK! Så da er det jo bare å finne frem vinkelsliperen Sitér dette innlegget Link to post
HaJ Svart 29.Juni.2004 Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 Ei solid bløtlegging av hendene kan gjøre susen. Hvis du har dem i vann til du omtrent får rosinfingre er det gjerne lettere å skrape bort maling, lakk og den slags. Fyker kanskje litt hud også, men du slipper løsemiddelmetoden. Alternativt får du ta oppvasken (for hand) og husvasken i ei uke eller to fremover Sitér dette innlegget Hjemmeside/blogg Link to post
Poseidon Svart 29.Juni.2004 Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 Hardtop er et kjempeholdbart produkt, også på hendene - og på helt nye skjorter..... Den er som kjent 2-komponent og dvs før den er herdet kan den til en viss grad fjernes med Jotun tynner nr 10. Når den er herdet, da er det bare å ta tiden til hjelp. Så nå blir du gående og plukke malingflak på samme måte som man plukker løse skinnfiller etter gnagsår, etc. Men bortimot jul vil du nok se normal ut igjen mvh Poseidon (som maler både overbygg og maskinrom med hardtop....) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
svenk Svart 29.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 Takk for mange tips på kort tid! Jeg prøver først noen løsemidler, skulle ikke det hjelpe får jeg bare smøre meg med tålmodighet! Godt sitter det i hvertfall - og jeg har kjøpt engangshansker til senere - sent men godt! Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 29.Juni.2004 Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 Jeg har god erfaring med den mekaniske metoden. Bruker en kjøkken skrubb og det fungerer utmerket. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
haig Svart 30.Juni.2004 Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Vask henda i sandkassa til unga, hjelper mot det meste Haig Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 30.Juni.2004 Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Hei, Å, nå skjønner jeg hvorfor ungene blir syke når de sitter i sandkassa. Sitér dette innlegget Link to post
Homer Svart 30.Juni.2004 Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Da vi pussa børsa i militæret ble det en fin blanding av olje og kruttslam som var klin umulig å få bort. Den setter seg dypt og godt nede i alle riller og fingeravtrykk. Så var det en luring som hadde vært på apotek og kjøpt pimpstein. Det ser ut som en hard svamp og brukes til å file bort hard hud på føttene med. Alle gutta kjøpte en slik - og den var fin å "vaske seg" mekanisk med. Tror vi betalte 15 kr per pimpstein. Jeg har min fortsatt 10 år etter, og den er perfekt hvis man har fått maling eller olje på hendene, for å få bort det såpe og vann ikke klarer. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 30.Juni.2004 Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Aceton anbefales IKKE da det trekker inn i huden og drar med seg dritten inn. Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 30.Juni.2004 Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Prøv skurepulver. Dette brukte jeg når jeg hadde fått klint sikaflex på henda og da forsvant sikaflexen etterhvert. Dette fordi også øverste lag av huden forsvant. Spørs jo om det er så lurt da, men det virket Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
M/S Bastard Svart 30.Juni.2004 Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Biotex er fine greier, det fjernet det meste av Epoxy´en ihvertfall! Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 30.Juni.2004 Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Prøv margarin eller annet fettholdig remedium. Dersom du gnir inn henderne lenge nok trenger fettet under driten og denne slipper taket. Snakket med en for noen år siden som sverget til margarin, men har ikke prøvd dette selv. Det er jo litt logisk tenk da at dersom fettet trenger under så løsner malingen..... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
bbergs Svart 30.Juni.2004 Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Jo da det virker med fett. Fikk et tips fra en maler smør deg inn med masasjeolje på hender og armer ta også litt i ansiktet for når du maler tak drypper altid noe der også . Serlig gjelder dette oljemaling. Når du er ferdig vasker du deg bare i varmt vann og vips så er alt oljemaling borte. Dette funker utmerket . Sitér dette innlegget Link to post
alf Svart 30.Juni.2004 Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 For helsas skyld :unngå løsningsmiddel!!! Det inneholder ofte noe svineri som vi helst ikke skal få i kroppen, det er allerede allt for mange løsemiddeskadede rundt oss.Første gangen jeg var i kontakt medfugeskum satt jeg 2 kvelder med tollekniven og skrapte bort svineriet. Har også prøvd lynlim i en ufrivillig stor dose(når det kom ut tuten, kom allt på en gang), resultat et telefonrør som satt bom fast i handa. Har omsider lært å bli glad i engangshansker, kjøper dem på apoteket, og de har jeg opptil flere par av alltid tilgjengelig. Men jeg ble litt flat da servicemannen på et volvo-verksted åpnet hanskerommet på bilen, og med store øyne og høyt volum tok ut en stabel med engangshansker :"jobber du som gynekolog?" Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 30.Juni.2004 Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 I disse tider hvor ripsbusker modnes, er det av merkeligste ting det beste å ta en tur i denne å gni hender på en ripsklase. Dette tar beis, maling, sika etc. Jeg har gjort det en rekke ganger med godt hell, og i motsetning til løsemidler tar ihvertfall ikke dette skade !! Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
sotra Svart 30.Juni.2004 Del på Facebook Svart 30.Juni.2004 Bland zalo med kaffegrut, tar det meste. Sitér dette innlegget Link to post
atlej Svart 1.Juli.2004 Del på Facebook Svart 1.Juli.2004 Jeg pleier å slakte en makrell med bare nevene. Fiskefett kombinert med skjell og bein gjør susen ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.