Jump to content

Jotun hard top over hele meg!

svenk

Recommended Posts

Av vanlige kjemikalier er det vel kun aceton og muligens sitrusrens. Regner med du prater om 2komponent, og da er det egentlig bare når den fortsatt er uherdet på hendene den kan fjernes.

På fugeskumspraybokser stod der tidligere at utherdet skum fjernes MEKANISK! Så da er det jo bare å finne frem vinkelsliperen :seeya:  :cheers:

Hardtop er et kjempeholdbart produkt,  også på hendene   -   og på helt nye skjorter.....

Den er som kjent 2-komponent og dvs før den er herdet kan den til en viss grad fjernes med Jotun tynner nr 10. Når den er herdet, da er det bare å ta tiden til hjelp. Så nå blir du gående og plukke malingflak på samme måte som man plukker løse skinnfiller etter gnagsår, etc.

Men bortimot jul vil du nok se normal ut igjen  :cheers:

mvh

Poseidon

(som maler både overbygg og maskinrom med hardtop....)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Da vi pussa børsa i militæret ble det en fin blanding av olje og kruttslam som var klin umulig å få bort. Den setter seg dypt og godt nede i alle riller og fingeravtrykk.

Så var det en luring som hadde vært på apotek og kjøpt pimpstein. Det ser ut som en hard svamp og brukes til å file bort hard hud på føttene med. Alle gutta kjøpte en slik - og den var fin å "vaske seg" mekanisk med. Tror vi betalte 15 kr per pimpstein. Jeg har min fortsatt 10 år etter, og den er perfekt hvis man har fått maling eller olje på hendene, for å få bort det såpe og vann ikke klarer.

Prøv skurepulver. Dette brukte jeg når jeg hadde fått klint sikaflex på henda og da forsvant sikaflexen etterhvert. Dette fordi også øverste lag av huden forsvant. Spørs jo om det er så lurt da, men det virket

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Prøv margarin eller annet fettholdig remedium. Dersom du gnir inn henderne lenge nok trenger fettet under driten og denne slipper taket. Snakket med en for noen år siden som sverget til margarin, men har ikke prøvd dette selv. Det er jo litt logisk tenk da at dersom fettet trenger under så løsner malingen.....

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Jo da det virker med fett.

Fikk et tips fra en maler smør deg inn med masasjeolje på hender og armer ta også litt i ansiktet for når du maler tak drypper altid  noe der også .   Serlig gjelder dette oljemaling.

Når du er ferdig vasker du deg bare i varmt vann og vips så er alt oljemaling borte.

Dette funker utmerket .

For helsas skyld :unngå løsningsmiddel!!! Det inneholder ofte noe svineri som vi helst ikke skal få i kroppen, det er allerede allt for mange løsemiddeskadede rundt oss.Første gangen jeg var i kontakt medfugeskum satt jeg 2 kvelder med tollekniven og skrapte bort svineriet. Har også prøvd lynlim i en ufrivillig stor dose(når det kom ut tuten, kom allt på en gang), resultat et telefonrør som satt bom fast i handa. Har omsider lært å bli glad i engangshansker, kjøper dem på apoteket, og de har jeg opptil flere par av alltid tilgjengelig. Men jeg ble litt flat da servicemannen på et volvo-verksted åpnet hanskerommet på bilen, og med store øyne og høyt volum tok ut en stabel med engangshansker :"jobber du som gynekolog?"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...