Jump to content

Hva er beste bærbare rimelige ekkolodd for å unngå grunnstøting

trebåtfrelst

Recommended Posts

:fishing:

Tenkte å kjøpe ett rimelig ekkolodd for å øke kontrollen på litt fiske men viktigst er trygg kjøring mot land.

(maks 1 - 4 knop og båten er 90 cm dyp)

Drømmen hadde vært både kart gps med ekkolodd men det blir for dyrt tror jeg.

Finnes det en type som er enkel i bruk og som ser litt fremover under kjøring?

Hvordan må denne pekes nedover eller fremover, eller følger det med forlenger-ledning som kan legges foran i båten?

Ser at priser på bærbar koster rundt kr 600-1000,- men finner ingen med AA batterier, kun AAA men det er kanskje ikke noe problem.

LeveL

Å kjøre rundt fortløpende som du logger dybden via ekkolodd er ikke å anbefale,mener nå jeg.Det vil i de aller fleste tilfeller være for sent å gjøre unnamanøver når loddet viser grunt vann.Ang.lodd som peker frem er det vel sikkert noen å velge mellom,men for å unngå landkjenning....nei.

Det finnes helt sikkert rimelige brukte plottere som vil være ett mye bedre alternativ enn lodd,etter min mening.

Lykke til

https://baatplassen.no/p/showproduct.php?pr...=2037&cat=5

omtale:

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=22&ra=true

Redigert av m/s draugen (see edit history)
Å kjøre rundt fortløpende som du logger dybden via ekkolodd er ikke å anbefale,mener nå jeg.

Jeg tenkte bare bruke ekkolodd når jeg sniker sakte mot land. Det er ikke lett å se nøyaktig hvor du er på kartet bestandig. En annen ide er vel kanskje å rygge inn da det er lett å se bunnen ved påhengsmotoren.

Redigert av trebåtfrelst (see edit history)

LeveL

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...