Jump to content

Hvor får man billige dieselaggregat

Audun V

Recommended Posts

Kommer jo litt an på størrelsen på aggregatet, og de billigste bør du holde deg unna.

Pris/kvalitet gjelder virkelig her, og husk at luftkjølte aggregater produserer myyye varme.

Du kommer ikke unna ekstra ventilasjon der det skal stå, vifte på inn og ut luft.

Ta en titt på finn.no der er det stadig litt av hvert.

Redigert av Bøljan (see edit history)

Saltkjelen: Joda det høres billig ut i utgangspunktet, men disse aggregatene holder ikke særlig lengre enn et par hundre driftstimer.

Da blir det kanskje ikke så billig allikevel, selv har jeg prøvd et par av disse på hytta og begge har tatt kvelden etter et par hundre timer.

Litt rart da når det følger med både stempelfjærer og rådelager i en reservedelspose når du kjøper dem.

Men faktisk så er det selve generatoren som ryker først og ikke motoren, generatoren er av elendig kvalitet og asymetrisk. Tåler større startstrøm men mere ustabil spennig og dårligere sinus.

Og stort sett er alle disse billige aggregatene blitt produsert i Kina....og da får en jo hva en betaler for.

Redigert av Bøljan (see edit history)

Produkt nr. 740-035

Dette er nok ikke et marin-aggregat. Vil sannsynligvis stoppe ved sjøgang når oljen begynner å bevege seg. Da slår stoppknappen inn pga lavt oljenivå.

Selv benytter jeg meg av et Kipor diesel 3 KW og sørger for inn- og utlufting med vifter. Drives av 12V / 230V som aggregatet likevel produserer.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...