triggerhappy Startet 19.August.2009 Link til dette innlegget Startet 19.August.2009 (redigert) Motoren gikk tregt ned i dag, og da den skulle opp sto den bom. Prøvde noen ganger, som resulterte i bittelitt røyk og lukt av brent ledning Hørte ikke noe annet enn lignende lyden av et relé som slo inn. Da slo det meg at jeg hade glemt å presse fett i niplene i vår... Er vel en sammenheng der... Hva er det som eventuelt har skjedd, og hvordan fikse? Skal man ikke kunne koble fri og håndtilte motor med el-tilt? Eller er det bare å bestille kran? 40 hk Evinrude fra 90-tallet. Redigert 19.August.2009 av triggerhappy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 På h, side mitt i riggen er det et hull med en skrue med flat spor, løsne denn så kan du løfte motorn manuelt. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
2tx Svart 19.August.2009 Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Høres ut som det kan være en brent motor eller rele. For å få motoren opp. Det er en quick release skrue på de fleste, som skal skrues ut, på mercury må den ut 3-4 turn. Alt kan repareres... Sitér dette innlegget Link to post
triggerhappy Svart 19.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2009 Jepp, tenkte ikke på lufteskrue, blir nok lettere da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.