Jump to content

Kjøp av Saga 25CC / m VolvoPenta 130

ArveN

Recommended Posts

Hei

Jeg er i ferd med å kjøpe min første båt. Jeg har sett på flere Saga 25CC/ m volvopenta 130 hk. Det er bl.a to stk 1987 mod med bakvegg.

Er det noen på forumet som har erfaring med slike? Er 1987 så gammelt at det er stor fare for glassfiberpest? Er Saga kjent som bedre/verre enn andre mhp skrog? Hva med motor - ser at mange av disse Saga har denne 130 hk. Hva er normal prisutvikling - hvor mye vil en 1987 mod. tape seg i verdi på ca 3 år?... Markedet forlanger ca 300.000 for disse nå.

ArveN

Hei,

Vi har en 25 CC HT 95 modell med VP AD31 (130 hk). Motor og drev har så langt fungert fint. De har ikke gjort større innhugg i lommeboken enn utgifter til vanlig service de 3 årene vi har hatt båten.

Øvrige utgifter: Batteribanken ble skiftet i fjor. Varmeapparatet har også hatt en tur til reparatør. Apparatet er av type Ardic, og har nok et litt frynsete rykte. Det varmer bra, men støyer relativt mye. Pumpedass og septikslange ble skiftet i år. Summa summarum tror jeg dette er et nokså normalt utgiftsnivå for en litt eldre båt.

Verdifallet har så langt vært beskjedent, i hvert fall bedømt ut fra prisforlangende på Finn. Antar dog at prutningsmonnet er større i disse finanskrisetider.

Hvorvidt det er risikabelt med drev fra 1987 har jeg ikke erfaring eller kompetanse til å mene noe om. Tror det er vanskelig å si noe generelt om det. Prøv å finne ut mest mulig om vedlikeholdshistorikken for det aktuelle drevet.

Hyttefolk i båt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...