andersb Startet 20.August.2009 Link til dette innlegget Startet 20.August.2009 (redigert) Hei, byttter ut min gamle seastar med støttestag, til 2stk hc5345 som da vil sitte på hver sin motor med ho6002 støttestag i mellom. for å unngå dobbelt antall turns på rattet kobles det i serie, seastar anbefaler da en "liquid tie bar" for å lufte systemet (dette er bare en enkel kuleventil med 4 koblinger), men kan man ikke f.eks. bare montere ett T ledd med lufteskrue eller lignende? de tar noe sånt som 3000 for den enkle kuleventilen, og styresystemet har kostet nok allerede. her er produsenten sitt forslag til koblinger. http://ww2.seastarsteering.com/PDFs/812121A.pdf Redigert 20.August.2009 av andersb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 23.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 løste seg på 2 måter, man trenger ingen liquid tie bar for å lufte løsning nr2 er at det rett og slett ikke går med 2 styresylindre da det krever 680mm plass fra senter til senter og jeg bare har 686.... DOH, mye ekstra styresylindre plutselig, enda bra jeg pakket opp og testmonterte også så jeg ikke akkuratt kan returnere. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 24.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 fortsetter monologen min og vi skal nå prøve å få maskinert om en 6002 til å passe, bare j rønsdal delelager i asker snart telefonen så jeg kan få bestilt... Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 Legg ved noen bilder, så ser vi hvordan dette blir/ser ut Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 24.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 (redigert) kan ta en liten før og etter runde, her ser du før.. 1 sylinder typ gammel som trenger nytt pakningssett og absolutt ikke passer så bra for 2 motorer med det tiebar kittet som sitter på nå. er noen grader slark mellom maskinene og det ønsker jeg ikke på slik båt. vi kobler serielt for å beholde samme lock to lock ration, med 2 nye sylindre bør også svingradius bli bedre da "bumpstops" er feil nå (bolt treffer sylindern) litt friskere farger på hydraulikken og slangene inn i motor er under vurdering og kommer vel sammen med ny fenderlist og muligens gelcoat, men nå vil vi bare ut på sjøen! Redigert 24.August.2009 av andersb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 2.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 (redigert) fått ho6002 tiebar nå, hadde ordna maskineringsfolk og div til å se på stasen, åpner pakka... det er gjengestag med hylse på, bare nappe frem baufilen og ta 14mm.... dyeste gjengestaget jeg har kjøpt noen gang tror jeg... litt stort bilde av sylinder, men raskeste jeg fant, de skal kobles i serie på fittingene nærmest hverandre, men tar ikke sjangsen på å snu fittingen, så får prøve ordne en 180 grader eller værste fall en 90 fitting. noen tips til synkroniseringen av trim på motorene? er ingenting slikt der per i dag som jeg kan se, ene instrumentet viser ingenting, andre viser foreløpig motsatt, heller ingen sync indikator på turtall mellom maskinene så må få montert det da turtellere ikke alltid er til å stole på. Redigert 2.September.2009 av andersb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.