Jump to content

Mangler turtall Mercruicer 1,7

blakken

Recommended Posts

Hei!

Har i løpet av sommeren mistet 400 omdreininger og 2 knop på min Beetle med Mercruiser 1,7 2005 mod. Har ikke latt meg stresse av det og tenkt at det sikkert skyldtes groe og vekt av ting og tang som jeg har dratt ombord. Skuffelsen var derfor stor da jeg sjøsatte båten for noen dager siden etter å ha vært på land for vask og bunnsmøring. Turtallet og farten var fortsatt det samme. Etter dette har jeg skiftet dieselfilter og smurt opp Wastegateventilen uten resultat. Gasshendelen går til max pådrag på dieselpumpa. Er det noen som har forslag?

• 2 uker senere...

Da har jeg vært på verkstedbesøk med mercruiseren min. De har prøvekjørt og feilsøkt uten å finne noen feil med motoren. Løsningen på turtallsproblemet ble derfor å øke trykket på dieselpumpa en smule. Vips så var både fart og turtall i orden. Dieselverkstedet mente at enkelte pumper kunne være stilt litt marginalt fra fabrikken og dermed levere litt lite etter en viss tids bruk/innkjøring.

• 2 år senere...

Hei Blakken..

Jeg har nå akkurat samme problem som din, og siden det er fellesferie dessverre ingen tilgjengelige verksteder som kan kikke på dette..

Jeg har plutselig mistet 450 omdreininger, og ca 5 knop. Har lastet båten endel mer, så regner med det utgjør litt - men skremmer meg at jeg ikke oppnår høyere turtall.

Vurderer nå å justere på dieselpumpa for å se om det hjelper.. Men har du noen idè om dette kan slå ut negativt?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...