Landmann Startet 20.August.2009 Del på Facebook Startet 20.August.2009 (redigert) Nå har jeg byttet samtlige drivstoffslanger av gummi, jeg har byttet dieselfilter, jeg fylte opp slangene med diesel før jeg monterte dem og jeg fylte filterhuset også med diesel for å slippe og pumpe meg ihjel. Alt vel så langt Men så kommer problemet: Det er trangt som fy i motorrommet. Jeg bruker hendelen på materpumpen og pumper og pumper og pumper - og synes ikke at det er særlig motstand i hendelen. Jeg har tørnet svinghjulet noen ganger, men uten at det blir motstand i pumpehendelen. Problemet er at jeg får ikke drevet diesel fram. Hva gjør jeg galt`? - og finnes det annen måte å lufte en såvidt gammel motor? Redigert 20.August.2009 av Landmann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Onsing Svart 20.August.2009 Del på Facebook Svart 20.August.2009 Hei Jeg har 2qm15 i min båt, ved lufting må jeg gi litt godt press på hendelen når den trykkes NED. Den bruker noe tid før dieselen kommer frem mvh onsing Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 20.August.2009 Del på Facebook Svart 20.August.2009 Ligger dieseltanken lavere enn motoren, kan det lønne seg å ha full tank... Slipper å pumpe så høgt.... Sitér dette innlegget Link to post
Landmann Svart 20.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2009 Takk for tips til dere begge. Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 20.August.2009 Del på Facebook Svart 20.August.2009 Kan være att du må dreie litt på motoren din sånn att pumpen for tak Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
olews Svart 21.August.2009 Del på Facebook Svart 21.August.2009 Har du landstrøm og lader kan du jo slå av kompresjonen og bare kjøre på starteren en stund. Bare pass på at den ikke blir for varm, starere er ikke bygget for å gå lenge. Du kan også lett sveive når kompresjonen er av. Det følger med sveiv til gm2. Ole Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
arkmarin Svart 21.August.2009 Del på Facebook Svart 21.August.2009 Rusk under en av ventilene i matepumpa gjør at den blir lite effektiv. Ta den den ut å sjekk ventilene. (Se og les om mine problemer med matepumpen her. Gå ned på siden til Dieselpumpe og system.) Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
hanka Svart 22.August.2009 Del på Facebook Svart 22.August.2009 (redigert) Hei Det går an å sette på en slik pumpe som man har på en løs tank til påhengsmotor, på slangen som kommer fra tanken. Har gjort det med meget godt resultat på en volvo tidligere. Får kjøpt på Biltema eller Clas Ohlsson Redigert 22.August.2009 av hanka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 22.August.2009 Del på Facebook Svart 22.August.2009 Rusk under en av ventilene i matepumpa gjør at den blir lite effektiv. Ta den den ut å sjekk ventilene. (Se og les om mine problemer med matepumpen her. Gå ned på siden til Dieselpumpe og system.)Ja,det virker som dette kan være problemet siden du ikke får motstand når du pumper.Min motor gikk like bra uten fødepumpa,men start var vanskelig.Det var først ved filterbytte og systemet skulle luftes at jeg forstod at pumpa var årsaken.Ny pumpe måtte til og start var ikke problem lengre.Det går an å sette på en slik pumpe som man har på en løs tank til påhengsmotor, på slangen som kommer fra tanken. Har gjort det med meget godt resultat på en volvo tidligere.Ja,det går,men den gir ikke brennstoff under drift.Som sagt gikk min uten at fødepumpa virket,men hvor lenge det hadde godt bra er ikke godt å si.Kanskje til dieselen kom ned på et lavt nivå eller til den fikk en ørliten luftlekkasje.En slik slange med pumpe er likevel en ypperlig reserve. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.