Jump to content

Racor 500 og Yanmar 4JH2UTE uten fødepumpe ?

Haba

Recommended Posts

:wink::cool:

Hei, I,m a bit confused.

Har nettopp montert et Racor 500 fliter med finhetsgrad 30 micron, istedet for en enkel Lucas vannavskiller. Deretter kommer motorens original finfilter. Motoren har ikke fødepumpe og det er høytrykkpumpen som suger og trykker. Men da jeg startet opp var det tydelig at motoren ikke fikk nok drivstoff. Jeg fikk ikke kontrollert monteringen på nytt skal gjøre det i kveld, men lurer på om det gir for mye motstand for høytrykkspumpen.

P.S. Måtte montere nye slangenipler på filteret og brukte gjengetape, den kan kansje ha kommet på avveie i det indre ? Skal jeg i tillegg bruke Locktight på gjengene ?

MVH.

Haba

...P.S. Måtte montere nye slangenipler på filteret og brukte gjengetape, den kan kansje ha kommet på avveie i det indre ? Skal jeg i tillegg bruke Locktight på gjengene ?....

Tror ikke det er så lurt å bruke gjengetape i forbindelse med diesel - tror at tap'en vil løse seg opp (smelte vekk). :wink:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

:wink::cool:

P.S. Måtte montere nye slangenipler på filteret og brukte gjengetape, den kan kansje ha kommet på avveie i det indre ? Skal jeg i tillegg bruke Locktight på gjengene ?

MVH.

Haba

Du bør ikke bruke hverken tape eller andre ting på gjengene når du monterer nipler på filteret.

Enten er vel gjengene koniske, og da drar du det rett inn, eller så brukes det kobberpakning under hvis det er rette gjenger på niplene. Tror det er mest vanlig med koniske gjenger. Det er vel stort sett lufteniplene som har kobberpakning.

Er ellers enig med Walter_S, gjengetape blir noe klin.

Bare lurer på en ting, hvordan luftes systemet hvis det ikke er fødepumpe der, og høyttrykkspumpen skal gjøre to jobber? Regner med at filteret sitter foran høytrykkspumpen, suges diesel og luft rett inn i høyttrykkspumpen, eller er det basert på fall eller hevertvirkning, eller noe annet?

:lol::yesnod:

Hei igjen.

Hvis der lover å ikke si det videre skal jeg fortelle hva som var problemet, - nemmelig JEG.

Hadde mistanke om at jeg hadde forvekslet in og out og det stemte. Har fikset det ikveld og da funket det perfekt.

Til unnskyldning, det ble sent og skumt i går og jeg var trett.

God sommer !!

hilsen

Haba

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...