Haba Startet 30.Juni.2004 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2004 Hei, I,m a bit confused. Har nettopp montert et Racor 500 fliter med finhetsgrad 30 micron, istedet for en enkel Lucas vannavskiller. Deretter kommer motorens original finfilter. Motoren har ikke fødepumpe og det er høytrykkpumpen som suger og trykker. Men da jeg startet opp var det tydelig at motoren ikke fikk nok drivstoff. Jeg fikk ikke kontrollert monteringen på nytt skal gjøre det i kveld, men lurer på om det gir for mye motstand for høytrykkspumpen. P.S. Måtte montere nye slangenipler på filteret og brukte gjengetape, den kan kansje ha kommet på avveie i det indre ? Skal jeg i tillegg bruke Locktight på gjengene ? MVH. Haba Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 30.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2004 ...P.S. Måtte montere nye slangenipler på filteret og brukte gjengetape, den kan kansje ha kommet på avveie i det indre ? Skal jeg i tillegg bruke Locktight på gjengene ?....Tror ikke det er så lurt å bruke gjengetape i forbindelse med diesel - tror at tap'en vil løse seg opp (smelte vekk). Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
GeirFrode Svart 30.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2004 P.S. Måtte montere nye slangenipler på filteret og brukte gjengetape, den kan kansje ha kommet på avveie i det indre ? Skal jeg i tillegg bruke Locktight på gjengene ? MVH. Haba Du bør ikke bruke hverken tape eller andre ting på gjengene når du monterer nipler på filteret.Enten er vel gjengene koniske, og da drar du det rett inn, eller så brukes det kobberpakning under hvis det er rette gjenger på niplene. Tror det er mest vanlig med koniske gjenger. Det er vel stort sett lufteniplene som har kobberpakning. Er ellers enig med Walter_S, gjengetape blir noe klin. Bare lurer på en ting, hvordan luftes systemet hvis det ikke er fødepumpe der, og høyttrykkspumpen skal gjøre to jobber? Regner med at filteret sitter foran høytrykkspumpen, suges diesel og luft rett inn i høyttrykkspumpen, eller er det basert på fall eller hevertvirkning, eller noe annet? Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 30.Juni.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2004 :diving Hei igjen. Gjengene er ikke koniske. Det finnes en pumpe montert sammen med finfilteret på motoren, men denne er bare beregnet for lufting av lavtrykksiden. mvh Haba Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 30.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2004 Mener å huske at slangeniplene har koniske gjenger, men det har kanskje endret seg. Det er i hvertfall vktig at det er helt tett. Suges det luft får du heller ikke nok drivstoff. Du kan jo høre med importør i morgen; http://www.aram.no/drivstoffiltere.asp Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 30.Juni.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2004 Hei igjen. Hvis der lover å ikke si det videre skal jeg fortelle hva som var problemet, - nemmelig JEG. Hadde mistanke om at jeg hadde forvekslet in og out og det stemte. Har fikset det ikveld og da funket det perfekt. Til unnskyldning, det ble sent og skumt i går og jeg var trett. God sommer !! hilsen Haba Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.