halvmåne Startet 21.August.2009 Link til dette innlegget Startet 21.August.2009 Hei taklukene til min halco begynner å bli dårlig og må byttes, disse er av plexiglass og gjennomsiktig men hvis noen hadde i glassfiber så er jeg åpen for det også.Er det noen der ute som kan hjelpe meg så setter jeg veldig stor pris på det,haster litt med den ene.. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 Jeg tror ikke disse er så enkle få tak i. Et alternativ kan være å bruke den gamle som form og støpe en ny av duk og polyester. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
TB2855 Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 Enig med Brigg, prøve selv å få tak i sånne i min tid som Halco eiger uten å lykkes. Var inne på samme tanke som brigg, men då å berre støype en karm for så å lime eit firkanta plexiglass ned i karmen. Tenkte at det var sikkert mange med samme problem, å planla en storproduksjon men kom aldri så langt desverre. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Naurstad Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 (redigert) Maritim har jo noen som sikkert kan brukes, hvis du vil gå op en størrelse ved å skjære ut større åpning. Redigert 21.August.2009 av Naurstad (see edit history) Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
jonn Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 Jeg har samme problem, har trålet alle lukeprdusenter, men ingen passer. Problemet er at det er ophøyet karm der lukene er. Kanskje vist en kan sette på ei luke som går utenfor det opphøyde, det har jeg ikke tenkt på før no. Ka dåkker trur? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 Her fikk svogren kjøpt sin luke til en eldre båt Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
jonn Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 Ok, jeg sendte en forespørsel dit no: http://www.hartveitbutikk.no/ Så får vi se Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 Jeg er usikker på om forhøyningen rundt luken har noen funksjon mht bæringen i dekket/kabintaket. Kanskje svekkes styrken dersom kanten skjæres bort for å montere en større luke. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
eysteind Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 Eg har skåret bort forhøyningen og montert nye luker. Mener dei er 67x67cm. Kjøpt hos stroem båtutstyr.... Sitér dette innlegget Link to post
halvmåne Svart 21.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 Hei jonn disse lukene er vakumpresset og det var et firma i kristiansand som hadde forma til disse lukene,de heter Gylia plast a/s tror jeg men de har visst ikke formene lenger. Det er også et firma som heter Formvac tlf 70269600 , de kan lage en ny form men det ble veldig dyrt . Kansje det lar seg gjøre hvis vi var mange nok som trenger luker, selv så trenger jeg tre stk, men det må da være flere som trenger luker enn vi to. Det er også enda ett firma ved navn nyplast som kan lage form og luker(tlf 69198488) De er helt avhengig av å lage form først ,det er der kostnaden ligger. Så kansje vi kan samle sammen noen flere og bestille samlet ,kansje det da lar seg gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 21.August.2009 Link til dette innlegget Svart 21.August.2009 Eg har skåret bort forhøyningen og montert nye luker. Merket du noen forskjell mht stivhet i dekk og kabintak? Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
eysteind Svart 22.August.2009 Link til dette innlegget Svart 22.August.2009 Eg merket ingenting. Dei gamle lukene ble solgt rimlig raskt gjennom forumet her. Disse var helt nye og ubrukte, så burde nok ha laget et støypeform ut av disse.... Sitér dette innlegget Link to post
halvmåne Svart 22.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2009 (redigert) du har ikke et bilde eller to innvendig og utvendig,kunne vært fint å sett hvordan det ble. Redigert 22.August.2009 av halvmåne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
svartingen Svart 22.August.2009 Link til dette innlegget Svart 22.August.2009 hadde en halco 29 for noen år siden,med samme problem. Noen i marinan sa jeg måtte ringe selfa i byen"trondheim" jeg ringte ditt,å de hadde luka.betalte 200kr for 2 år siden. Dem hadde mye ting å tang til halco,siden dem bygde noen 100 halcoer Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 Selfas hjemmesider Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
jonn Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 Ok, jeg har sendt mail til dem. Sitér dette innlegget Link to post
halvmåne Svart 23.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 ja jeg bor ikke så langt unna så jeg stikker innom imorgen tidlig , men det er vel for godt til å være sant vel. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 Hei Halvmåne, da må du høre om dem har flere, og husk inneramma?? Vi hører vel fra deg? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 Jeg kjøpte ny luke til Halcoen hos Marinesenteret i Bergen. Der hadde de rette typen på lager og det er bare noen år siden. Sitér dette innlegget Link to post
halvmåne Svart 24.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 ja jonn du skal få høre hvordan dette går i løpet av dagen ,må jo sjekke dette da. Marinesenteret hadde for noen år siden men ikke no lenger desverre. Sitér dette innlegget Link to post
halvmåne Svart 24.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 har nettopp vært nede hos selfa og han jeg snakket med hadde jobbet der i 25 år ,men i hans tid så har de aldri laget halco der og ikke hadde de noen deler heller ??? Han virket helt uforstående til dette. Selv har jeg holdt på i over 2 år å lete etter luker,kan ikke gi meg no. Sitér dette innlegget Link to post
Naurstad Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 har nettopp vært nede hos selfa og han jeg snakket med hadde jobbet der i 25 år ,men i hans tid så har de aldri laget halco der og ikke hadde de noen deler heller ??? Halco`n ble konstruert av Eivind Amble og ble lansert i 1973. Halco fikk navnet sitt av båtbygger Henry Halleland og ble produsert i Bergen. Ble senere produsert på Askøy og Halsnøy. Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
Nemo Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 Marinesenteret hadde for noen år siden men ikke no lenger desverre. Det var synd at de ikke har lukene lenger, en av mine er blitt noe matt nå og nermer seg til for bytte. De siste båtene ble bygd på Halsnøy av Reigstad. Om det er noen som vet hvor lukene kan skaffes, tror jeg han er den rette. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 Slik er mine luker: Sitér dette innlegget Link to post
halvmåne Svart 24.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 ja de var riktig så fine de lukene der , det er liten bøy på taket ,men det gikk vel fint å få det tett for det skjønner jeg. Hvordan gjorde du det på innsiden da. Jeg vil aller helst ha original lukene så jeg kommer til å prøve videre , men det er godt å vite at det finnes alternativer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.