Jump to content

Hvem selger takluker til Halco 29?

halvmåne

Recommended Posts

Enig med Brigg, prøve selv å få tak i sånne i min tid som Halco eiger uten å lykkes.

Var inne på samme tanke som brigg, men då å berre støype en karm for så å lime eit firkanta plexiglass ned i karmen.

Tenkte at det var sikkert mange med samme problem, å planla en storproduksjon :rolleyes: men kom aldri så langt desverre.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Jeg er usikker på om forhøyningen rundt luken har noen funksjon mht bæringen i dekket/kabintaket. Kanskje svekkes styrken dersom kanten skjæres bort for å montere en større luke.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Hei jonn disse lukene er vakumpresset og det var et firma i kristiansand som hadde forma til disse lukene,de heter Gylia plast a/s tror jeg men de har visst ikke formene lenger.

Det er også et firma som heter Formvac tlf 70269600 , de kan lage en ny form men det ble veldig dyrt . Kansje det lar seg gjøre hvis vi var mange nok som trenger luker, selv så trenger jeg tre stk, men det må da være flere som trenger luker enn vi to.

Det er også enda ett firma ved navn nyplast som kan lage form og luker(tlf 69198488)

De er helt avhengig av å lage form først ,det er der kostnaden ligger.

Så kansje vi kan samle sammen noen flere og bestille samlet ,kansje det da lar seg gjøre.

har nettopp vært nede hos selfa og han jeg snakket med hadde jobbet der i 25 år ,men i hans tid så har de aldri laget halco der og ikke hadde de noen deler heller ???

Halco`n ble konstruert av Eivind Amble og ble lansert i 1973. Halco fikk navnet sitt av båtbygger Henry Halleland og ble produsert i Bergen.

Ble senere produsert på Askøy og Halsnøy.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...