Jump to content

Hvem selger takluker til Halco 29?

halvmåne

Recommended Posts

Hei igjen , snakket i dag med Reigstad (som idag har kloster boat) det er han som var konstruktør av Halco båtene og han visste jo alt om dem rimelig nok,det var en trivelig kar og en hyggelig samtale. Han kunne fortelle at Henry Halleland tok over produktonen av båtene sammen med sønnen Terje Halleland og siste årene drev sønnen dette videre alene, jeg hadde også en lang samtale med han idag og han kunne fortelle at det var et firma i kristiansund som het for Gylia Plast som lagde disse lukene, men at de for en stund siden la om produktionen og da ble de gamle formene kastet så de finnes ikke mere.De kan lage nye former men det vil koste 50 tusen kroner bare for de, så kommer jo prisen på lukene i tillegg,så slik er no ståa idag.Føler no at jeg har kommet til bunns i dette.

Hvis vi hadde samlet noen som trenger luker kan vi kontakte Gylia Plast og be om en pris og se hva de kommer fram til,dette er jo en mulighet hvis det er noen som er interesert i det,jeg er ihvertfall det.

Hvis ikke blir det nok å skjære ut og montere en helt ny type luke, det går jo også an, men jeg vil vente en stund og se om noen kan være innteresert i å gå sammen om å bestille oroginale luker fra Gylia Plast i Kristiansand .

Så jeg håper på å høre fra dere der ute , kom igjen Halco eiere dette kan vi klare hvis vi samler oss, la meg høre ifra dere.

har nettopp vært nede hos selfa og han jeg snakket med hadde jobbet der i 25 år ,men i hans tid så har de aldri laget halco der...

Dette var merkelig.

Jeg snakket for noen år tilbake med en eier av en Halco 26 her i Trondheim. Han påsto at båten hans var produsert hos Selfa på Selsbakk, og at han selv hadde innredet den mens den befant seg i fabrikklokalene. Halcoene som ble produsert der var lett kjennelige fordi de nederste (smale) sidevinduene manglet på disse båtene.

Dette påsto i alle fall den herremannen jeg snakket med den gangen.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

• 1 måned senere...
  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...