Jump to content

Bavaria270 sport, Askeladden z8. Erfaringer?

tooti

Recommended Posts

• 1 måned senere...
z8 har elektrisk kalesje. Og den går fortere enn 30 knop med riktig motor :flag:

Velg, Z8

Den har IKKE elektrisk kalesje. Derimot er dekselet over kalesje-garasjen elektrisk. Selve kalsesjen drar man manuelt over, og festes genialt i fire punkter. Selv om det innebærer manuelt arbeid, er det en helt fantastisk løsning! ( http://z8.askeladden.no/?page=110&show=118 )

Alle Z8-ene jeg har sett er levert med CMD 320. Da går den rundt 37kn. (GPS (please ikke en til GPS vs "fart gjennom sjø"-diskusjon))

Se ellers "min" tråd https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=51730 for mer informasjon.

Ellers anbefales http://z8.askeladden.no/

Redigert av arnstein156 (see edit history)

You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge

Hentet "ny" Z8 i går. Både rederinna og jeg har sett på Z8 iett par år. Har klart å bruke noen liter med diesel allerede. Vi falt for design og løsninger, men har nok vell så mye med smak og behag å gjøre. Begge skal vistnok være gode båter i sjøen, men det er jo dette med "mor og datter" da. Lykke til, vi er kjempe fornøyd med vår Z8 så langt (2 dg) :flag:

Tønnesea

Tøff de z8 men den er en halv meter kortere så noe mindere plass er det, er det ståhøyde nede i en sånn z8.

veit ikke helt åssen type du er men er du en familie far ville jeg nok gått for bavaria, men er det deg og kona og du vil ha fart gjlelder nok z8.

Hvis man ser på priser er z8 100000 dyrere en bavariaen, men det er nok en noe mer forseigjort båt.

Når du har bestemt deg for Bavaria send meg en im så skal jeg gi deg noe tips på hva du skal se etter.

Hilsen Morten

www.ribtjenester.no

Med mine 1,83 på strømpelesten, er det ikke mye ståplass nede å snakke om. Står oppreist rett utenfor toalettdøren. Ute er nok også noe lavere i forhold til andre konkurrenter, grunnet den spesielle kalesjeløsningen.

Men så var det dette med opplevd kvalitet og design/-løsninger da...;-)

Hadde store forventninger til Z8 og var ombord i den på båtmessa i Arendal, men ble skuffet. Z7 var en flott båt med mange inovative løsninger. Z8 var blåst opp med en voldsom hekk og virket ikke særlig romsligere. Likte heller ikke den runde hekken. Greit nok på snekker, men på en planende båt ble det rart, etter mitt syn. Solid bygd og godt sammenskrudd med fine detaljer, men jeg synes den var trang og liker ikke hverken farge eller form.

Jeg ville uten tvil gått for Bavariaen. Mer båt for pengene etter hva jeg ville vektlagt. Jeg ville også vurdert den nye Bavaria 28. Lykke til med valget.

• 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Erfaringene til mange er at de etter noen år bytter opp til større båt. Jeg vil tro at Bavaria 27 er den mest kurante av de du ser på. Prismessig vil jeg tippe at du kan snuse på en Bavaria 29 til prisen av Z8. Husk også at du kan glemme reklamasjoner mot Askeladden selvom de har startet opp igjen. De rettighetene forsvant i konkursen.

Scand 9200 er en ganske smal og liten båt sammenlignet med de andre. Sjøegenskapene er nok hakket vassere dog.

Lykke til :yesnod:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Husk også at du kan glemme reklamasjoner mot Askeladden selvom de har startet opp igjen. De rettighetene forsvant i konkursen.

Nuh; kommer litt an på dette... John Lunde har i alle fall påtatt seg garantiansvar for alt som de har solgt, inkl vår Z8 som vi kjøpte fra konkursboet.

Vår Z8 står nå hos forhandler og får utbedret div. småting, som alt går på garanti. Forhandler står kun ansvarlig for inntil 1% (eller var det 2%?) av kjøpesum. Resten tar Johs Lunde. (ref forhandler)

Hei, vi har hatt Scand 9200 i to sesonger nå. Vi er kjempefornøyde med båten, og den har etter min mening en del bedre sjøegenskaper i forhold til de to andre. Plassmessig er nok Scanden en del mindre innvedig en de andre to. For vår del er det en ting som vi kunne ha ønsket oss i 9200en, og det er ei ekstra seng i kabinen siden vi er 3 stykker.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...