eysteind Startet 30.Juni.2004 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2004 Hei! Ser sunwind har tilbud på gass bordkomfyr med 4 kokebluss til 2800,- Er det noe i veien for at denne kan brukes i båt? Syns prisen virket veldig god og vurderer å kjøpe en slik til Halcoen. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 30.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2004 Hei Jeg satte en Primus hyttekomfyr ombord. Eneste ulempen jeg kan se er at det ikke er slingrekant på blussene, men så er det jo sjelden man lager mat i høy sjø. Monterte den på skuffeskinner for å lette renhold på baksiden. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 1.Juli.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2004 Hei Jeg satte en Primus hyttekomfyr ombord. Eneste ulempen jeg kan se er at det ikke er slingrekant på blussene, men så er det jo sjelden man lager mat i høy sjø. Monterte den på skuffeskinner for å lette renhold på baksiden. mvh giver Takker for svar. Kjeleholdere går kanskje ann å ettermontere. Da blir det stekeomn og 4 plater i Halco`n Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 1.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2004 En del av båtkomfyrene er jo i rustfritt da. Uansett så vil den nok holde noen år. Jeg tror også at den Sunwind'n er litt større enn de vanligste gasskomfyrene til båt, men det kan jo også være en fordel. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 1.Juli.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2004 En del av båtkomfyrene er jo i rustfritt da. Uansett så vil den nok holde noen år. Jeg tror også at den Sunwind'n er litt større enn de vanligste gasskomfyrene til båt, men det kan jo også være en fordel. GeirKS Var å kikket på den idag og syns den var veldig fin. Ligner den Giver har. Regner ikke med at denne er rustfri. Men komfyren var svartlakkert og skal stå i en lukket på, så det håper eg går bra. Kan forresten bytte en slik 2 ganger for prisen av en "båtkomfyr". Sitér dette innlegget Link to post
Martin_ Svart 1.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2004 Båtkomfyrer må ha automatisk stengning av gassen hvis flammen skulle slukne. Vet ikke om hyttekomfyrer har en slik funksjon (temperatursensor på hver bluss som er koblet til reguleringsventilen)., Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2004 Jeg ville nok også tatt hensyn til og sjekket om det er samme spesifikasjoner på komponenter i en komfyr til båt som en til hytte. Generelt er kanskje "arbeidsmiljøet" i en båt mer krevende enn på en hytte med tanke på bevegelse, fuktighet og salt i lufta. I og med at konsekvensene av en gasslekkasje kan være veldig store ville jeg vært helt sikker før jeg satt noe inn i båten Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 2.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2004 Det finnes noe i dokumentarkivet på gasskomfyrer... GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 2.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2004 Båtkomfyrer må ha automatisk stengning av gassen hvis flammen skulle slukne. Vet ikke om hyttekomfyrer har en slik funksjon (temperatursensor på hver bluss som er koblet til reguleringsventilen).,HeiDen har samme sikkerhetsfunksjoner som båtkomfyrer. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 2.Juli.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2004 Hytte komfyrer har ikke slingreoppheng. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.