Jump to content

Finnes det et alternativ til min ødelagte Simrad ds44?

forza

Recommended Posts

• 3 uker senere...

Hei, du er nok avhengig av en DS44 for å få det til å fungere. Simrad (Navico) har imidlertid et reperasjonssenter i Nederland. De har deler på lager der enda. Hør med din forhandler om de kan få et pristilbud på reperasjon. Du må opp på et GB40 system eller det nye Simrad NSE systemet (ikke tilgjenglig før i november tror jeg) for å få tilsvarende dobbel plotterfunksjon. Disse koster myeeeeeeeeeeee penger, så kan være verdt å repearere.

Hei og takk for svar! Jeg har allerede vært hos min lokale forhandler som kunne skaffe meg et nytt datakort for den nette sum av kr 20400,- pluss moms og frakt - helt uaktuelt å bruke så mye på en brukt plotter!

Har også hatt annonse på finn.no uten resultat. Var forresten innom en forhandler i Gøteborg som muligens kunne reparere datakortet, så det er mulig jeg sender den dit..

Simrad NSE (Northstar Edition) burde vel egentlig ha hett LE (Lowrance Edition) i stedet. Instrumentet bygger på teknologien fra den nye Lowrance HDS serien. Bruker nå Navionics i stedet for C-Map og som ekkolodd er det Brodband Sounder (Lowranceteknologi) som gjelder, mye av programvaren som ligger i bunn er også felles. Den store forskellen er betjeningsknappene som er en kombinasjon av Simrad sitt gamle system og funskjonstastene til Northstar med en vriknapp a la Raymarine i tilegg. Skjermbildene ser også mye mere profesjonelle ut enn på Lowrance HDS. Det hele er plassert i et aluminiumschassis lignende Raymarine E-Serien som ser ut som det er konstruert for å overleve to verdenskriger. Målene på enheten er identisk med Raymarine son C og E Serie.

Siden Raymarine har gått over til bredformat som mange ikke har plass til, samt at Simrad nå bruker Navionicskart, åpner det opp for et interessant oppgraderingsmarked for den nye Simraden.

Redigert av abbor (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...