forza Startet 23.August.2009 Link til dette innlegget Startet 23.August.2009 Datakortet til min 3 år gamle Simrad DS 44 (slave) har takket for seg, og denne modellen er ikke lengre i produksjon. Noen som har et tips om det finnes et alternativ til denne? Sitér dette innlegget Link to post
foshak Svart 10.September.2009 Link til dette innlegget Svart 10.September.2009 Hei, du er nok avhengig av en DS44 for å få det til å fungere. Simrad (Navico) har imidlertid et reperasjonssenter i Nederland. De har deler på lager der enda. Hør med din forhandler om de kan få et pristilbud på reperasjon. Du må opp på et GB40 system eller det nye Simrad NSE systemet (ikke tilgjenglig før i november tror jeg) for å få tilsvarende dobbel plotterfunksjon. Disse koster myeeeeeeeeeeee penger, så kan være verdt å repearere. Sitér dette innlegget Link to post
forza Svart 10.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2009 Hei og takk for svar! Jeg har allerede vært hos min lokale forhandler som kunne skaffe meg et nytt datakort for den nette sum av kr 20400,- pluss moms og frakt - helt uaktuelt å bruke så mye på en brukt plotter! Har også hatt annonse på finn.no uten resultat. Var forresten innom en forhandler i Gøteborg som muligens kunne reparere datakortet, så det er mulig jeg sender den dit.. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 10.September.2009 Link til dette innlegget Svart 10.September.2009 Jeg vet om en brukt Simrad til salg. Husker ikke hvilken type den er men hvis du har intresse kan du sende IM og jeg gir deg kontakt info. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
abbor Svart 10.September.2009 Link til dette innlegget Svart 10.September.2009 (redigert) Simrad NSE (Northstar Edition) burde vel egentlig ha hett LE (Lowrance Edition) i stedet. Instrumentet bygger på teknologien fra den nye Lowrance HDS serien. Bruker nå Navionics i stedet for C-Map og som ekkolodd er det Brodband Sounder (Lowranceteknologi) som gjelder, mye av programvaren som ligger i bunn er også felles. Den store forskellen er betjeningsknappene som er en kombinasjon av Simrad sitt gamle system og funskjonstastene til Northstar med en vriknapp a la Raymarine i tilegg. Skjermbildene ser også mye mere profesjonelle ut enn på Lowrance HDS. Det hele er plassert i et aluminiumschassis lignende Raymarine E-Serien som ser ut som det er konstruert for å overleve to verdenskriger. Målene på enheten er identisk med Raymarine son C og E Serie. Siden Raymarine har gått over til bredformat som mange ikke har plass til, samt at Simrad nå bruker Navionicskart, åpner det opp for et interessant oppgraderingsmarked for den nye Simraden. Redigert 10.September.2009 av abbor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TheGoldFish Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 Angående din DS44 som har tatt kvelden ville jeg anbefale å kontaktet Asker Båtservice AS som har en del reservedeler til disse liggende Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 eBay? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.