Taco Startet 23.August.2009 Del på Facebook Startet 23.August.2009 Sliter litt med å holde få vinduene rene etter saltvannssprut. Har prøvd Jif vindusvask og Salo. Salo var best, men må vaske mange ganger før de blir rene. Er det noe som er bedre - uten å vaske 10 ganger? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 23.August.2009 Del på Facebook Svart 23.August.2009 Eg spyler med rent vann. Dette tar saltet.... Sitér dette innlegget Link to post
Amalie Svart 23.August.2009 Del på Facebook Svart 23.August.2009 Jeg spyler også med rent vann - går bra. I tillegg har jeg kjøpt en microfiber klut. Den vasker jeg vinduene med uten annet enn rent vann - ingen vaskemidler. Resultatet blir imponerende rent! Sitér dette innlegget _ Link to post
trulsant Svart 23.August.2009 Del på Facebook Svart 23.August.2009 Og bruker du ikke vinduspusser, så kan RainX eller tilsvarende glasspolisher gjøre jobben enklere med å spyle bort saltet. Gjør også at mer vann renner av ruta og ikke tørker som prikker. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 23.August.2009 Del på Facebook Svart 23.August.2009 Jeg bruker vanlig vindusspray (pumpeflaske) til vinduene en gang iblandt, men spyler alltid med vann etter hver tur. Skulle gjerne ha montert vindusspylere, jeg. Vet noen om det finnes ferdige sett å få kjøpt til båt? Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 23.August.2009 Del på Facebook Svart 23.August.2009 Det finnes ferdige sett på BT med slange, pumpe og hele sulamitten. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 24.August.2009 Del på Facebook Svart 24.August.2009 På Biltema? Men det er vel beregnet for biler, og ruster i stykker i båt? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.August.2009 Del på Facebook Svart 24.August.2009 Plast ruster ikke, selv ikke i båt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
dorge Svart 24.August.2009 Del på Facebook Svart 24.August.2009 De har til båt også på BT. Den nye modellen tror jeg er bra også.... Sitér dette innlegget Link to post
Tox Svart 24.August.2009 Del på Facebook Svart 24.August.2009 Rent vann, microfiber kluter og nal. Jeg bruker aldri noe middel i vannet, bare rent vann, gjerne spylt på vinduene, så vask med microklut og til slutt en nal Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 24.August.2009 Del på Facebook Svart 24.August.2009 Sliter litt med å holde vinduene rene etter saltvannssprut. Tuller du med oss eller ? Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 24.August.2009 Del på Facebook Svart 24.August.2009 På Biltema? Men det er vel beregnet for biler, og ruster i stykker i båt? Det må være dysene som ruster da. Men de er så vannvittig billige, at det er bare å bytte etter at de eventuelt har rustet. Og det tar sikkert noen sesonger Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 24.August.2009 Del på Facebook Svart 24.August.2009 Rødsprit? Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.August.2009 Del på Facebook Svart 24.August.2009 Kan det være noe annet søl som har kommet på? Til og med i regn blir vinduene rene...... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
880 Svart 24.August.2009 Del på Facebook Svart 24.August.2009 Mener å huske at vi brukte eddik vann etter å ha krysset nordsjøen i bølger der båten var mere under vann enn over Men dette er lenge siden så er ikke sikker. Saltlaget var så tykkt at det ikke var mulig å se ut ventilene.... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
m/s draugen Svart 24.August.2009 Del på Facebook Svart 24.August.2009 http://www.dinside.no/16818/rent-paa-tube Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 24.August.2009 Del på Facebook Svart 24.August.2009 Jeg bruker sprutflaske med vann og en liten dæsj sitron. Så tørker jeg av med nal. Fort og greit. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 24.August.2009 Del på Facebook Svart 24.August.2009 Prøvde meg med å sende kjærringa ut forrut for å vaske frontvinduene i fart da vi nærmet oss havn. Må jo se å legge til, vet du, sa jeg. Det ble med den ene gangen, så nå tar jeg turen til Biltema og kjøper det settet, gutter. Sitér dette innlegget Link to post
Taco Svart 24.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2009 Tuller ikke nei! Får ofte sprut på vinduene og da er det ok å vaske de når man har funnet seg en plass for helga. I hjemmehavnen spyler jeg alltid båten etter tur, så det er ikke problemet. Men ved vask i uthavn har jeg ikke slange og ubegrenset med vann.....det var derfor jeg ville høre hva andre brukte. Problemet er at det blir skjolder og "kattevask" og det holder jo ikke. Takker for alle tips! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.