Jump to content

Ønsker å kjøpe Rib i prisklassen 0-140.000 ? Forslag?

Rib-Fan

Recommended Posts

Tja, ingen flere kriterier? Hvor stor komfort vil du ha? Hva slags type bruk osv.?

Som utgangspunkt vil jeg anbefale Zodiac og Bombard (samme produsent, Bombard er kjøpt av Zodiac, og mange av båtene deler skrog og praktiske løsninger). Begge disse har avtagbare pontonger, som gjør at dersom du får en større punktering, eller når pontongen er utslitt, så kan du dra denne av selve skroget og erstatte den, fremfor å i værste fall måtte kassere hele båten.

Videre er sjøegenskaper og kvalitet best blant RIB.

Er svært mange ulike modeller på bruktmarkedet, noen er laget for komfort og solskinn, andre for mer røff, halv-profesjonell bruk. Du får komme med litt mer info om hva du skal bruke båten til :smiley:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Zodiac Pro tilsvarene den jeg har. Eller så kan du velge en modell fra Bombard (har ligget mange billige og bra på finn i det siste), eller en Valiant i DR-serien.

Alle båter som tåler juling, og som likevel møter dine krav til plass og komfort.

Vil i tillegg anbefale http://www.maritim.no/product.aspx?id=9620...upkey=008010030

Et genialt produkt som finnes i flere størrelser. Du blåser den opp mellom pontongene, og vips så har du 1-2 seteplasser ekstra. Gode plasser som gjør at folk kan sitte mer ned i båten, og slipper å sitte på selve pontongen. Jeg kjøpte to stk, den største og den nest største. Kan blåse opp begge foran styrekonsollen, så får jeg solseng til to stk i baugen :wink:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...