vassb81 Startet 24.August.2009 Link til dette innlegget Startet 24.August.2009 Registrerer at det er veldig få mennesker og båter på sjøen i helgene og ellers. Når er det egentlig båtfolket slutter å kruse rundt i skjærgården? Føler meg nesten alene på fjorden om dagen.. Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 Har merket meg dette i det siste selv, men nå på søndag var det da mange ute. Ikke så veldig mange med tanke på det gode været, men var da mye mer trafikk enn det har vært i det siste. Er vel bare sånn det er når ferien er over, jobb/skole er i gang osv. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Lars H. Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 Vel, noen av oss er da fremdeles på ferie. Her i Bovallstrand ligger vi nå tre norske båter, en ukjent seilbåt og Ojda og vi i Trudelutt, begge BP-båter. Men når vi kommer hjem, blir det nok å bruke alle ledige helger til ut mot november til helgeturer med båten. Høsten er en fin tid i båt! Lars H. webcam fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Windy37GM Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 Hysssssjjj... Ikke si noe, det er deilig med ikke så mye båt utpå... Lettere med plass, de som er der er så hyggelige så :-) mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
CSL Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 Hysssssjjj... Ikke si noe, det er deilig med ikke så mye båt utpå... Lettere med plass, de som er der er så hyggelige så :-) Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Ojda Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 Hysssssjjj... Ikke si noe, det er deilig med ikke så mye båt utpå... Lettere med plass, de som er der er så hyggelige så :-) mvh bavaria32sport Ikke ifølge BlissX ! Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Windy37GM Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 Det er kun unntaket som bekrefter regelen :-) mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Marida Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 Nå har vi vært hjemme 2 helger for å ta igjen litt på den sosiale fronten i nabolag og famile, men nå er det nok. Reiser ut til helga. Savner Pizza nr. 9 på Skjærhalden + et par Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 Ikke ifølge BlissX ! Hehe. Syens det var mange utpå både lørdag og søndag, og planen på lørdag var egentlig å ligge på Gressholmen. Stappfullt i havna da vi ankom midt på dagen - lørdag. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 I Sætre-skjærgården er det full trafikk som vanlig. Fullt på Oscarsborg de siste helgene. Sandspollen og Dragsund samt Sætre marina har også fulle havner. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 Var vel minst 500 båter oppi Drammen i helgen tipper jeg , mange av dem gikk hjemmover søndag .Så det var mye trafikk til tider ja. Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
strawberry Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 (redigert) Hei! Snakker for Askerskjærgården! Lite båter, både årstiden og været tatt i betraktning! Ikke meg imot, men overraskende få som overnatter i båtene sine, komforten til moderne båter tatt i betraktning! Mvh. en som har levd en stund, også før det ble vanlig med sentralfyring ombord. Da hadde vi pledd og hverandre! Strawberry Redigert 24.August.2009 av strawberry (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
HCO Svart 10.September.2009 Link til dette innlegget Svart 10.September.2009 I går var det masse seil å se i indre oslofjord. Sommeren har gjort et kort comeback, det var rundt 25 grader i lufta og 16 i vannet når vi la ut i 16-tiden. Flere onsdagsregattaer, jeg tror vi seilte forbi iallefall 3 ulike felt. Unnskyldningen for gårsdagens tur var at vi "måtte" lufte gromseilet til min kamerat, en diger genoa fra Gran laget i et eller annet eksklusivt materiale. Og jeg begynner så smått å skjønne poenget med gode seil. Jeg har seilt en del med denne båten (en 40-fots Gulfstar), og jeg kunne tydelig merke forskjell i både høyde og krenging i forhold til turseilet som ellers står på. Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.