Jump to content

Har båtfolket på østlandet tatt vinterferie?

vassb81

Recommended Posts

Har merket meg dette i det siste selv, men nå på søndag var det da mange ute. Ikke så veldig mange med tanke på det gode været, men var da mye mer trafikk enn det har vært i det siste.

Er vel bare sånn det er når ferien er over, jobb/skole er i gang osv.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Vel, noen av oss er da fremdeles på ferie. Her i Bovallstrand ligger vi nå tre norske båter, en ukjent seilbåt og Ojda og vi i Trudelutt,

begge BP-båter. Men når vi kommer hjem, blir det nok å bruke alle ledige helger til ut mot november til helgeturer med båten.

Høsten er en fin tid i båt!

vimpler.jpg

Lars H.

webcam fra båten her

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei!

Snakker for Askerskjærgården! Lite båter, både årstiden og været tatt i betraktning! Ikke meg imot, men overraskende få som overnatter i båtene sine, komforten til moderne båter tatt i betraktning!

Mvh. en som har levd en stund, også før det ble vanlig med sentralfyring ombord. Da hadde vi pledd og hverandre!

Strawberry

Redigert av strawberry (see edit history)

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

• 3 uker senere...

I går var det masse seil å se i indre oslofjord. Sommeren har gjort et kort comeback, det var rundt 25 grader i lufta og 16 i vannet når vi la ut i 16-tiden. Flere onsdagsregattaer, jeg tror vi seilte forbi iallefall 3 ulike felt.

Unnskyldningen for gårsdagens tur var at vi "måtte" lufte gromseilet til min kamerat, en diger genoa fra Gran laget i et eller annet eksklusivt materiale. Og jeg begynner så smått å skjønne poenget med gode seil. Jeg har seilt en del med denne båten (en 40-fots Gulfstar), og jeg kunne tydelig merke forskjell i både høyde og krenging i forhold til turseilet som ellers står på.

09092009415b.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...