Plotti222 Startet 24.August.2009 Link til dette innlegget Startet 24.August.2009 Jeg er helt "Grønn", når det gjelder strøm, så jeg trenger "teskjesvar" her.. Jeg har en amerikansk Sea Ray, som har et amerikansk landstrømanlegg. Kan dette brukes ved modifikasjoner? Hva må i såfall gjøres - Kan jeg kjøpe denne? http://seatronic.no/landstrom-omformere-c-...230v-til-p-1416 Kan jeg eventuelt koble til Norsk TV til disse kontaktene (finnes det noen kontakt overganger fra amerikanske til norske). Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 24.August.2009 Link til dette innlegget Svart 24.August.2009 Hei! Gratulerer med Sea Ray'en. (Kvalitetsbåt ). Ja, du kan bruke den avbildede transformeren. Den har de spesifikasjoner du trenger, og du kan da bruke det utstyret som er ombord for 110V opprinnelig. Men litt ombygging av 110V inntaket må du regne med hvis du skal ha denne montert ombord fordi støpsel/kontaker er forskjellige. Vet jo ikke hva slags utstyr du har, men du kan ikke bruke TV'n på 110V kontakt sånn uten videre hvis den ellers går på 230V. Men om TV'n går på 12V så er det greit. Men det står ikke noe om at omformeren har frekvensomforming, så da vil alt roterende utstyr som går på 110V gå litt saktere (Kjøleskap, Air Cond. osv.) på grunn av at vi har 50 perioder, mens det i USA er 60 perioder. Men det går vanligvis greit. Jeg har det slik på min Bayliner. Lykke til med båten. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 25.August.2009 Link til dette innlegget Svart 25.August.2009 helt riktig det der. Du trenger da ikkeå gjøre annet. Kjør tv`n på 12v Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.