ELIAS I Startet 24.August.2009 Link til dette innlegget Startet 24.August.2009 (redigert) Jeg har en Bayliner 2855 98 mod. med Mercruiser 7.4 bensinmotor og ønsker å bytte til diesel. Hvilke motorer skal jeg se etter for å slippe unna med minst mulige omgjøringer? Håper noen har litt erfaring med dette, og kan hjelpe meg. Redigert 24.August.2009 av ELIAS I (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bayliner2858 Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Du bør nok holde deg til samme merket. Ta forbehold om at aggregat og må skiftes, da utvekslingen på bensin og diesel er forskjellig- Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Problemet er lengden på motorrommet ditt. Du får iallefall inn V8 diesel, Steyr 256, Mercruiser 2,8 d, og sikkert en hel masse andre motorer på 4 (5) sylindre. Du får ikke inn noen sekser. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Har en nabo med samme båten, har monterte en Steyr 256 i sin... funker etter hva jeg kan skjønne greit Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
ford4fun Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Steyr 256, VW Marine 265-6, eller Peninsular TA400-310 med Bravo 3 diesel drev. Den fungerer veldig godt! Spørsmålet er prisen!! Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Du får iallefall inn V8 diesel, Steyr 256, Mercruiser 2,8 d, og sikkert en hel masse andre motorer på 4 (5) sylindre. Du får ikke inn noen sekser. Er ikke en Steyr 256 er sekser da Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Teerex Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Steyr 256 er vel en mini-sekser, men VW Marine V6-diesel går jo fint inn iallefall. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Frøken Fryd Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Steyr 256 er vel en mini-sekser 3.2L for å være nøyaktig Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Ikke noe under 250 hk. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Ben Sin Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 (redigert) Er ikke en Steyr 256 er sekser da Jo, det er det sikkert! Jeg trodde det var en femmer. Men den er så kort at den passer ihvertfall. Av og til er det en fordel at den er kort.... Redigert 8.September.2009 av Østkyst Hustler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 (redigert) 3.2L for å være nøyaktig Ja de 6 sylindrede Steyr og Yanmar BY 3 liter er bare ca 90 cm lange målt fra motorfestbolten på bravo transom og forover. I motsetning til f.eks. CMD Mercruiser 4,2 som måler ca 115 cm (de gamle uten common rail). Den nye 4,2 QSD-serien er nesten 10 cm kortere pga. mere kompakt kjølesystem, altså 105 cm fra bolten og bak. Redigert 8.September.2009 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
ford4fun Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 En 2858 CB med TA400-310, 22P propell gjør greit 27 fullastet... Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Dropper du nedi en FNM 250 går det som en lek. God plass. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
ford4fun Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Blir ikke den litt liten? Hva fart har du ? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 (redigert) Ikke sett motor på under 3 liter i en så stor båt da Mercruiser 4,2 QSD-serien er nesten 10 cm kortere pga. mere kompakt kjølesystem, altså 105 cm fra bolten og bak. Fra bolten og forover mente jeg naturligvis Redigert 8.September.2009 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
KaRsK Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 steyr 286 skulle være bra her , men kan også være at cmd qsd 4.2l også passer nedi... sjekk ut finn.no og spør de som annonserer der om de kanskje har satt inn en slik i den type båt :) skulle ikke forundre meg.. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Kan kanskje passe denne her.. for de med romslig konto Har ikke sett eksakte mål med drev men den er vel ca på lengde med QSD 4,2, altså minst 105 cm fra en eller annen drevbolt, antagelig Bravo 3 XR. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
TB2855 Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Blir ikke den litt liten? Hva fart har du ? 29-30 Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
ford4fun Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Kan kanskje passe denne her.. for de med romslig konto Jeg fikk prisen på V6 265-6 av Gumpens, som er importør av VW marine, og de skulle ha 300.000kr for den motoren uten drev... Jeg fikk den til 260.000 kr i firmarabatt... Ble for dyr... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 (redigert) Han som stakk av med denne gjorde en bra handel. Han har all respekt fra meg http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=18294693 Redigert 8.September.2009 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
KaRsK Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 er nok bra pris det :) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Jeg trodde det var en femmer. Men den er så kort at den passer ihvertfall. Av og til er det en fordel at den er kort.... Som andre har nevnt er det en rekkesekser på 3,2 liter slagvolum. Den noe spesielle motorkonstruksjonen gjør den svært kort og kompakt. Passer rett inn i et motorum beregnet for V8'er. For info så angir siste siffer i modell betegnelsen til Steyr antall sylindre 25(6). De to første angir effekt. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Frøken Fryd Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 steyr 286 skulle være bra her 286 mener jeg kun er beregnet på vannjet... Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 9.September.2009 Link til dette innlegget Svart 9.September.2009 286 kunne leveres med adapterplate til 290 drev eller mercruiser drev også , i følge rogaland Lystbåtservice. det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om når jeg fikk prisoverslag Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 9.September.2009 Link til dette innlegget Svart 9.September.2009 (redigert) Det stemmer det KaRsK, 286 leveres med (evt tilpasset) drev mens 306 er en motor som er designet kun for bruk med vannjet. Ref vedlagt link. Redigert 9.September.2009 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.