KaRsK Svart 9.September.2009 Link til dette innlegget Svart 9.September.2009 er bare så synd at den koster mer uten drev , enn hva cmd 350hk koster med drevpakke.. :( Sitér dette innlegget Link to post
bayliner2858 Svart 10.September.2009 Link til dette innlegget Svart 10.September.2009 Har selv en 310 Penisular med Bravo 2x og har plass å snu meg, Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 10.September.2009 Link til dette innlegget Svart 10.September.2009 Ok, meg som blander 286 med 306, beklager det. Sitér dette innlegget Link to post
Enes 44 Svart 10.September.2009 Link til dette innlegget Svart 10.September.2009 Har en kompis som har en 2755, og han har KAD44 i den. Toppfart 37 knop. Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 10.September.2009 Link til dette innlegget Svart 10.September.2009 41 motoren til volvo er like lang som cmd 4,2 liter motorene innmontert , skiftet fra 41 til cmd jeg.. om kad44 er lengre enn 41`n vet jeg ikke Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 11.September.2009 Link til dette innlegget Svart 11.September.2009 Jeg tenker bare på all den bensinen man faktisk får betalt for det dieselmotoren koster.. Er glad jeg ikke planlegger å bytte til diesel :) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 11.September.2009 Link til dette innlegget Svart 11.September.2009 Bensin er farlig, dyrt, tanken tømmes fort... ikke mange steder å fylle sammenlignet med diesel osv... Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
KaRsK Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 ser heller ingen fordeler med bensin i den størrelse båt... utenom litt billigere i innkjøp.. kjenner flere med bensin innenbords.. en fellesnevner er at de alle føler de skulle lagt i litt mer penger når de kjøpte båten og fått diesel heller.. - men selvfølgelig, dette har også litt med hvor ofte man bruker båten. Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 Trur du bør vurdere 310HK V8. Eg synes denne båten fortener meir fart en ein steyr256 gir. Siste modell av de amerikanske GM motorene skal være bra og til ein bra pris. Ganske brutalt av ein Volvomann som meg å seie dette men.....:) Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 eller steyr 286 .. sikkert ikke mye forskjell mellom280-310hk siden steyr er så lett. Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 Prisen er vel den største forskjellen:) Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 (redigert) hehe , ja vet ikke hva gm motoren koster.. men steyr 286 kommer på ca 306.000 ( uten drev , men med adapterplate for vp290) og man får jo cm 350 hk , med drev langt rimeligere enn det. Redigert 12.September.2009 av KaRsK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 Og CMD'en har mye høyere dreiemoment enn Steyr'en. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Gudrun Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 Sjekk om du får service og deler i nærheten av der du bor før du bestemmer deg for motor.... Du bør og sjekke ventetiden for service.... Sitér dette innlegget Link to post
ford4fun Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 totalt motorskift på 2855CB kom på 250.000nok tipper jeg.. Peninsular TA400-310 Bravo 3X diesel I tillegg har oljekjøler, større dynamo, varmere termostat kommet i tillegg... Sitér dette innlegget Link to post
Jolla-Mi Svart 13.September.2009 Link til dette innlegget Svart 13.September.2009 Jeg har to 454 cid motorer, type Cruisader, hver på 450 Hk i min båt. Dyrt.....! Har vurdert skifte til to dieseler, men vil bygge dem selv. Det er mye penger å hente ved å kjøpe seg et par lastebilmotorer av nyere dato, eventuellt kanskje dra til forsvaret på auksjon. Jeg vet at det skal være en auksjon 14 Okt. i Troms, og jeg vet at der står det flere Yanmar 315 hestere, et par TAMD73 fra Volvo, noen MAN 330 hestere, og som rosinen i pølsa noen GM Detroit 6 på rundt 400 Hk. Hvis det er interesse for det, kan jeg sikkert hjelpe med motorer, da jeg arbeider midt i greiene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.