Leven Startet 27.August.2009 Link til dette innlegget Startet 27.August.2009 Er det noen som vet hvor man kan skaffe hydraulikkslangene til powertrimen til en 78 modell mercury 80? Mener at powertrimmen er den samme fra 73 til 83 ?? Altså den typen hvor motoren sitter inne i båten. Er i alt 4 slike slanger. Har kjøpt en motor hvor forrige eier antageligvis har vært litt kjapp med å demontere disse og bare røsket de av slik at koblingene ved sylinderene er knekt. Tenkte jeg skulle høre her om noen har noen forslag, før jeg løper til Tess og får laget nye. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 27.August.2009 Link til dette innlegget Svart 27.August.2009 (redigert) Er det noen som vet hvor man kan skaffe hydraulikkslangene til powertrimen til en 78 modell mercury 80?Mener at powertrimmen er den samme fra 73 til 83 ?? Tenkte jeg skulle høre her om noen har noen forslag, før jeg løper til Tess og får laget nye. Slangene er tilgjengelig ifra Mercury eller eventuelt Sierra Mercury delenr 32-88005 Den tynne slangen, eller Sierra nummeret 18-2111 Mercury delenr 32-88006 Den tykke slangen, eller Sierra nummeret 18-2110 Originale Mercury deler burde ALLE Mercury/Mariner/Mercruiser forhandlere kunne skaffe, Sierra deler kan vel skaffes hos Ravns Garage, Maritim ++ Kjøp gjerne Sierra slangene da de er av en mere holdbar kvalitet, er skikkelige stål omspunnede slanger... Mercury slangene mister "skinnet" etter noe tid ( fult brukbare men blir stygge....) . Ang årstallet så har du sånn nogen lunde rett , de externe trim/tilsylinderene kan monteres på de fleste Mercury og Mariner motorer ifra ca 1964 > 1983/84 ( ikke V6 ), den integrerte power trimmen kom på de fleste modeller i 83/84 . Ang. Tess... De kunne ikke hjelpe meg med disse slangene, kan være de ikke gadd den dagen men det ER litt sære tilkoblinger.... Arne Kjetil Redigert 27.August.2009 av Droll (see edit history) Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Leven Svart 27.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2009 (redigert) Takker for raskt svar mann! Har ringt litt rundt vedrørende disse slangene. Nå er det slik at det er kun 4 av koblingene som må fikses så jeg håper i det lengste at Tess, eller en eller annen slangespesialist kan hjelpe meg. Undersøkte pris på disse slangene idag og de var mildt sagt jæ***** dyre. 1495,- pluss moms, pr stk Det blir fort mye penger når å skifte ut alle 4 slangene. Ser at slangene har "flasset" litt som du sier, men ser for meg at det kan bli ryddig og greit med krympeslange. Jeg skal oppdatere på siden her hvordan det gikk hos Tess. Redigert 27.August.2009 av Leven (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 27.August.2009 Link til dette innlegget Svart 27.August.2009 Anbefaler å prøve andre enn Tess. Hvor holder du til i landet?. Prøv Hydroscan, Moss Slangeservice, Parker Hannifin, GS Hydro, Active Service. Sitér dette innlegget Link to post
Leven Svart 27.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2009 (redigert) Takk for tips Bor på østlandet så det er vel nok av "slangemennesker" i området. Redigert 27.August.2009 av Leven (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.