roy_n Startet 27.August.2009 Del på Facebook Startet 27.August.2009 (redigert) Hei jeg har kjøpt VP 2030b med ms2l gear som jeg skall sette inn i sollux`n i vinter,men jeg er usikker på hvilken dreieretning gearet har, er det venstre eller høyre. roy_n Redigert 27.August.2009 av roy_n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 29.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2009 Løfter denne. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 29.August.2009 Del på Facebook Svart 29.August.2009 De aller fleste gear gir propellen motsatt dreieretning av hva motoren har.Det vil si at propellen blir høyregående.Dette gjelder drop senter gear.Et inline gear kan benytte innvendig tannkrans og gi samme dreieretning som motor.For sikkehets skyld,drop senter vil si at utgående aksel ligger lavere enn inngående. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.August.2009 Del på Facebook Svart 29.August.2009 Har eit gear forskjellig utvekslig forover kontra i revers? Samme tannhjula, bare snurrer andre veien. Alle gear går begge veien spør du meg. Bare flytt kablene vel? Kan det ha noko med opplagring i aksial retning å gjøre? Noen må vite meir her Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
roy_n Svart 30.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 Har et spørsmål til de som har peiling på VP ms2l gear kan jeg bruke høyre propell på det. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 30.Mars.2010 Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 alle med VP er nok logget av.... Eg synser eit svar: Klart du kan det ! Feks så har alle båter med VP dobbel-installasjon, motgående propeller. Men de har ikkje ein PRM og ein VP kasse. De har samme kasse på begge motorer. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
roy_n Svart 30.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 (redigert) Hadde vært kjekt å fått vite det helt sikkert , sitter høyre propell på nå. Var det på motoren som satt i tidligere en MB 636 roy_n Redigert 30.Mars.2010 av roy_n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 30.Mars.2010 Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 (redigert) Et revers gear går mot venstre sett stående over gearkassa med motor foran. Propellen blir da seendes sånn ut. Redigert 30.Mars.2010 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
roy_n Svart 30.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 Det jeg egentlig lurer på er om propellen har samme turtall bakover som forover, gearet er et ms2l-d utveksling 2,3:1. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 30.Mars.2010 Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 Kommer ann på gasskonsollen din om den oppnår samme turtall i revers som forover. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
roy_n Svart 30.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 Har 2 spaks kontroll. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 30.Mars.2010 Del på Facebook Svart 30.Mars.2010 Kommer ann på gasskonsollen din om den oppnår samme turtall i revers som forover............ Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.