KDB Startet 28.August.2009 Link til dette innlegget Startet 28.August.2009 Eg har en gammel lyskaster, der reflektoren er ødelagt. Reflektoren er et buet speil, men problemet er at speilfilmen på baksiden er flasset av. Eg lurer på om det er noen som veit kordan eg kan få lagt ny speilfilm på denne glassreflektoren. Sitér dette innlegget Link to post
Naurstad Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 Du kan jo høre hva de tar for jobben her: Centrum fornikling Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
Med vind Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 Hentet dette fra Wikipedia: Sølvnitrat brukes i fotografisk film og i fremstillingen av fargestoffer. Dessuten utgjør det "kilden" til sølv ved forsølving (blant annet forsølving av glassplater som dermed blir til speil). Har ikke gjort det selv, men litt sølvnitrat, positiv / negtiv batteriladning, litt tolmodighet så blir det vel speil igjen? Sitér dette innlegget Link to post
landkrabbe Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 Husker vi lagde speil paa innsiden av reagensglass i kjemien paa videregaende. Prosessen var aa blande soelvnitrat med noe andre greier som jeg ikke husker og varme det opp i vannbad. Det dannet seg da speil paa innsiden av reagensglasset (Speilblankt fra utsiden, graatt paa innsiden). Soelvlaget som dannet seg lot seg lett skrape bort, saa det maa nok fikseres etterpaa med lakk e.l. for aa gi det et minimum av slitestyrke. Et googlesoek paa "silvernitrate" og "mirror" ga en haug av nyttige treff. Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 28.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 Takk for svar! Er det noen som veit kor en kan få kjøpt sølvnitrat, amoniakk og sodium hydroxide? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.