Vågen Startet 28.August.2009 Del på Facebook Startet 28.August.2009 (redigert) Halloen! Eier en 1986 Fjord 930 CC, samme som Polar 310 (den norske, ikke polske varianten). Pleksiglasset (takluken foran, i hovedkabin og bakvegg) er gammelt og krakellerer. Noen som vet hvem jeg bør snakke med for å finne ut hvor Polar (eller til og med Fjord) fikk disse delene fra? Der er en del avanserte krumninger med knapp radius så har ikke lyst å prøve selv... Om noen kjenner til flinke bedrifter som kan levere slike detaljer basert på eks. glass er det også fint! Redigert 28.August.2009 av Vågen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
h2o Svart 28.August.2009 Del på Facebook Svart 28.August.2009 Det er sannsynlig at Ertec har levert disse delene, prøv dem. Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 28.August.2009 Del på Facebook Svart 28.August.2009 (redigert) Jeg hadde selv samme behov for 8-9 år siden til min Polar 29, og måtte få noe spesiallaget. Men i nyere tid (de siste 2-3 årene?) har Maritim kommet med nytt lukeglass som skal passe gamle Polar, Nidelv osv.. Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner til din båt og hvordan luken ser ut, men kanskje noen av disse passer? Gå inn på Maritim sin hjemmeside, og skriv 'lukeglass' i søkefeltet. Da får du opp tre alternativer, kanskje er du heldig... Redigert 28.August.2009 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
h2o Svart 28.August.2009 Del på Facebook Svart 28.August.2009 Beklager, men jeg tenktet på vindusglass, ikke lukeglass. Tror ikke Ertec kan hjelpe med lukene. Prøv Maritim som forrige innlegger skrev. Sitér dette innlegget Link to post
Vågen Svart 28.August.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2009 Sjekket Maritim og de lukeglassene de hadde var til eldre standardluker. På min båt er glasset spesiallaget og tilpasset dekksformen slik at luken flusher med dekket. Luken over salong og bakveggen er uansett spesiallaget. Noen som kjenner bedrifter som lager slike ting etter mal? Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 28.August.2009 Del på Facebook Svart 28.August.2009 Ok, da skjønner jeg at Maritim sine ikke passer. Som jeg skrev, så fikk jeg min spesiallaget siden det ikke var annet alternativ på det tidspunkt. Jeg brukte da Gyli Plast, som var villig til å lage en kopi basert på at jeg sendte originalen til dem (etter å ha utvekslet noen skisser og tlf.samtaler i forkant). Om de kan hjelpe deg, er jo ikke sikkert. Dette var mange år siden, og jeg var også litt usikker på om det å gjøre slike skreddersømmer for et antall på ett stk. Ting kan ha endret seg siden da. Direkte rimelig var det vel heller ikke, men resultatet ble helt strålende, og er like fint i dag! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.