Jump to content

Viksund med ny combibåt

Marwin

Recommended Posts

Tror det er en bra båt. Pater familias vurderte forgjengeren 635, men syntes akterdekket var for lite på bekostning av salongen. Mulig 700 er bedre mht dette. Har prøvd HT-utgaven av 635, fin i sjøen, planer raskt og krever overraskende liten maskin. With-skrog ...

Uansett, bra pris for en sjumeter, blir spennende å se den på messen.

mvh

j

En i familien kjøpet en 635 i fjord, han har ikke hatt gleder av denne, mye feil med båt og motor. Leverte denne tilbake til forhandler grunnet alle feilene og vurdere å oppgradere til en lukket 700..

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Tjaa.. Nå har ikke jeg erfaring med verken 635 eller 700, men båten er da fra Viksund Smallboats. :flag: Båtene er rimelige, spørs om de er litt for rimelige, på min er det mange av hengslene som er temmelig slarkete, både selve leddet i hengslet, og innfestingen, som løsner i glassfiberen. På bildet i første innlegg her ser det ut til å være samme typen hengsler på lukene som er synlige. Lukelåsene er heller ikke topp, luka under putene foran går ikke å lukke skikkelig, for strammer du låsen spretter den bare opp. Nå har det dukket opp mange roser i overflaten, ser ut som topcoaten eller gelcoaten (jeg vet ikke hva som er hva, egentlig) sprekker her og der. :sad:

Nå skal det også sies at på grunn av manglende erfaring med andre båter, vet jeg ikke om noe av dette er noe verre en hva som kan ventes på båter i denne prisklassen. Viksund Smallboats har jo fått mye skryt for båtene sine, jeg er også fornøyd med min, bare jeg ser bort fra tidligere nevnte småting! :wink:

Ser kallenavn 880 skriver at et familiemedlem leverte tilbake en 635 pga mye feil. Vet du om dette er en båt som nå er til salgs fra forhandler? At man bare overtar alle feilene som ny kjøper.... Hvilken motor var det på denne? DET er jo litt greit å vite før man viser interesse.. :-)

70 hester er nok for lite for denne båten. Hadde ifjor en liknende båt (Quicksilver Pilothouse) med 75 hester og kunne ha tenkt meg 90 eller 110.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

• 3 år senere...

DET var dårlige nyheter!! :smash: :smash:

Andre med samme erfaring?? :rolleyes:

Viksund 635 2009/2010 modell med Suzuki 70:

Dette er vel også ett eksempel på hva som kan forekomme ved "ufarlige" gelcoat roser, dette startet nemmelig som små roser, men har utartet seg til dype sprekker.

bilde(6).jpg

bilde(5).jpg

bilde(3).jpg

bilde(2).jpg

Ser forøvrig de nye modellene markedsføres som Vikfjord...

Redigert av ashfirelate (see edit history)

Her er det tydelig at noe ikke er herdet rett eller bygget opp riktig.. den metoden med å skru fast et overbygg med skruer kan umulig være noen god løsning. Kvalitetsbåter som er opp mot 20-25 år gamle har jo ikke slike sprekker og krakkeleringer.

Jeg tror nok kvalitetskontrollen er mangelfull.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Kvalitetsbåter som er opp mot 20-25 år gamle har jo ikke slike sprekker og krakkeleringer.

Jeg tror nok kvalitetskontrollen er mangelfull.

Om det er kvalitetskontroll overhode da?

Har naboer med viksund futura og viksund 27 uten så mye som antydning til roser. Viksund 27 Columbien er 38 år gammel...

Viktig å få med at viksund smalboats, nå vikfjord, ikke har noe som helst med vanlige Viksund å gjøre foruten familie relasjoner av eierne. Viksund er produsert i strushamn på Askøy, Vikfjord på Sri Lanka.

• 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...