Jump to content

Kan blir en tøff Hollænderseilas. Meldt 16 m/s

opus

Recommended Posts

Fra Seilas :

http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=439961&cat=4915

329 båter starter fra Son i morgen tidlig i stiv kuling.

Uværet i 2004 førte til 12 mastebrekk, 5 nødmeldinger og 65 båter som brøt Hollæderseilasen.

I følge Yr.no vil det i natt blåse frisk ved Færder. På morgentimene lørdag viser prognosene 16 m/s, men vinden vil så minke utover lørdag, men ikke under 12 m/s før båtene er i mål. Med stiv kuling hele natten vil det nok være grov sjø ved Hollendeboen.

Første start går klokken 0800 med shorthandseilere. Her stille det 24 båter. Expressene starter kl 0900 sammen med meterbåtene og de minste LYS-båtene. For Yr, Columbie 66 med Kjell Andreas Steinstad som skipper blir det nok en tøff kyss ut fjorden. Båten har LYS-tall på 0,94. Største klasse er LYS 1over 1,26 med 33 båter.

Her stiller Dag Usterud mot Klabbe Nyløf i hver sin Landmark 43

Ser at finnes Baatplassen-medlemmer med på listen,

lykke til :smiley:

Du vet; det hjelper med litt ekstra vannballast i bunnstokkene... :giggle:

Snakket med Ludvig for litt siden og båten går bedre en noen gang. "Vann-skiten" er fikset og glemt. Uansett med det startfeltet er det glimrende seilt av mannskap og

godt trimmet båt. Ligger i farvannet og forholdene har ikke vært gode. Er litt spent på skade-statestikken generellt. Dette har ikke vært været for lettvind-spinnere(flyvepapp). For håpe at det har godt bra. Har vel kun hørt om et mastebrekk hittil. Men regner med at mere info kommer i morgen.

Vi sees!

Ludvig seiler bra, men var ikke klar over det der med vannballast i bunnen. :lol: har alle Bavvene dette ? eller kun Mach klassen.

:eek:

Spiller ingen rolle Nor Careka, Uansett om del ligger en 1000 liter vann eller ei så vinner en med båten. Det forteller mer om båten en de andre halvfabrikatene :lol:

Lykke til med neste båt. Mulig RIBen min er til salgs. Trekker ikke vann i det hele tatt.

Vi sees!

Ludvig seiler bra, men var ikke klar over det der med vannballast i bunnen.

Hvilken vann ballast er det du skriver om her? Jeg kjenner ikke til noen som seilte med dette, så det hadde vært greit om du kunne legge ut noen bilder av den aktuelle båten som seilet med dette...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...