opus Startet 28.August.2009 Link til dette innlegget Startet 28.August.2009 Fra Seilas : http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=439961&cat=4915 329 båter starter fra Son i morgen tidlig i stiv kuling. Uværet i 2004 førte til 12 mastebrekk, 5 nødmeldinger og 65 båter som brøt Hollæderseilasen. I følge Yr.no vil det i natt blåse frisk ved Færder. På morgentimene lørdag viser prognosene 16 m/s, men vinden vil så minke utover lørdag, men ikke under 12 m/s før båtene er i mål. Med stiv kuling hele natten vil det nok være grov sjø ved Hollendeboen. Første start går klokken 0800 med shorthandseilere. Her stille det 24 båter. Expressene starter kl 0900 sammen med meterbåtene og de minste LYS-båtene. For Yr, Columbie 66 med Kjell Andreas Steinstad som skipper blir det nok en tøff kyss ut fjorden. Båten har LYS-tall på 0,94. Største klasse er LYS 1over 1,26 med 33 båter. Her stiller Dag Usterud mot Klabbe Nyløf i hver sin Landmark 43 Ser at finnes Baatplassen-medlemmer med på listen, lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Zhik Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 Jeg skal seile. Det blir spennende, tror nok det kommer til å gå noen master overbord. Håper det ikke blir vår. Vi er så godt forberedt som vi kan være. Lurer på om vi tør seile spinnakker fra Hollenderbåen til Storegrunnen? Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
Carzas Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 Skal seile jeg også, blir kjempe spennende med slike forhold! Starten vår går 09.50, gleder meg:D Sitér dette innlegget Link to post
Zhik Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 Vi legger i vei 09.20! Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
Astor Svart 29.August.2009 Link til dette innlegget Svart 29.August.2009 De meldte 16 sek/m på Strømstangen. Noe mindre ved Gullholmen. Sikkert friskt i fjorden i dag. Ligger i Tønsberg og det røsker godt i fortøyningene her i gjestehavna. I morgen tusler vi hjemover. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
baatsman Svart 29.August.2009 Link til dette innlegget Svart 29.August.2009 Grattis til Ludvig som vant "over all" med campingvogna. I sånne forhold er det duket for tyske kvalitetsbåter . <Ser vi på klasse ble det 2 Bavariar først i LYS 1.30+. Syn Flyer: Joda jeg har fått med meg at en SF 40 gjorde det bra. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sun Flyer Svart 29.August.2009 Link til dette innlegget Svart 29.August.2009 Grattis til Ludvig som vant "over all" med campingvogna. I sånne forhold er det duket for tyske kvalitetsbåter . <Ser vi på klasse ble det 2 Bavariar først i LYS 1.30+. Du vet; det hjelper med litt ekstra vannballast i bunnstokkene... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
baatsman Svart 29.August.2009 Link til dette innlegget Svart 29.August.2009 Du vet; det hjelper med litt ekstra vannballast i bunnstokkene... Snakket med Ludvig for litt siden og båten går bedre en noen gang. "Vann-skiten" er fikset og glemt. Uansett med det startfeltet er det glimrende seilt av mannskap og godt trimmet båt. Ligger i farvannet og forholdene har ikke vært gode. Er litt spent på skade-statestikken generellt. Dette har ikke vært været for lettvind-spinnere(flyvepapp). For håpe at det har godt bra. Har vel kun hørt om et mastebrekk hittil. Men regner med at mere info kommer i morgen. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Careka Svart 29.August.2009 Link til dette innlegget Svart 29.August.2009 Du vet; det hjelper med litt ekstra vannballast i bunnstokkene... Ludvig seiler bra, men var ikke klar over det der med vannballast i bunnen. har alle Bavvene dette ? eller kun Mach klassen. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
baatsman Svart 29.August.2009 Link til dette innlegget Svart 29.August.2009 Ludvig seiler bra, men var ikke klar over det der med vannballast i bunnen. har alle Bavvene dette ? eller kun Mach klassen. Spiller ingen rolle Nor Careka, Uansett om del ligger en 1000 liter vann eller ei så vinner en med båten. Det forteller mer om båten en de andre halvfabrikatene Lykke til med neste båt. Mulig RIBen min er til salgs. Trekker ikke vann i det hele tatt. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sun Flyer Svart 30.August.2009 Link til dette innlegget Svart 30.August.2009 Ligger i farvannet og forholdene har ikke vært gode. Vet ikke hvordan det er på østlandet, men her vest regner vi liten kuling og sol som flotte seilforhold. Det forteller mer om båten en de andre halvfabrikatene Halvfabrikater? Hele klassen er jo full av turbåter... Ingen rene regattabåter der. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sydvesten Svart 30.August.2009 Link til dette innlegget Svart 30.August.2009 Ludvig seiler bra, men var ikke klar over det der med vannballast i bunnen. Hvilken vann ballast er det du skriver om her? Jeg kjenner ikke til noen som seilte med dette, så det hadde vært greit om du kunne legge ut noen bilder av den aktuelle båten som seilet med dette... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sun Flyer Svart 30.August.2009 Link til dette innlegget Svart 30.August.2009 Ille morro har i år hatt betydelige problemer med lekkasjer som har funnet veien inn i de hule bunnstokkene og avstiverne. Det er i følge Baatsmann nå endelig reparert. Derfor Sydvesten, kan vi konstatere at det var en spøk. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.