Taco Startet 28.August.2009 Link til dette innlegget Startet 28.August.2009 Har lest på havneforumet om Dragsund og de problemene folk opplever der. Synes det er for j*... at noen kan ta herredømme over offentlige rekreasjonsområder slik som det beskrives der og som jeg kan berette mer om: Et vennepar med båt på 36 fot oppsøkte Dragsund for to uker siden og skulle legge seg mot trebrygga. Det var en tre-fire store båter ytterst der, men litt innenfor var det åpning mellom en av de store og en mindre "dagsturbåt". De spurte folka i den lille båten (de andre satt lenger ut på brygga) om det var greit å legge seg mellom de og "storbåtene". Jada, det er ok! Da kommer er mann løpende og skriiiiker: "Dere kan ikke ligge der, det er for trangt!". Njaa, det går nok fint det, svarer fruen i baugen på en rolig måte. Mannen er sprekkeferdig og kjefter i vei og er ordentlig ufin. Selvfølgelig kan man bare gi blaffen i mannen og gjøre som planlagt, men det blir jo ikke særlig hyggelig på brygga da... - Ok, takk for hjelpen svarer fruen og de sveiver opp ankeret og legger seg mot land lenger inn. Der har de andre hørt og sett episoden og tar velvillig i mot sine sjokkerte båtnaboer. De har drevet båtliv i Oslofjorden i 30 år og har litt erfaring. Etter en stund kommer nok en sværing inn - og blir tatt i mot ytterst på kameratrekka. Hele båtrekka forskyver seg flere meter. Sånn, da er vi alle samlet da. Hææ -går'e an a'????? Hva skal vi gjøre med sånne folk? Regner ikke med at det er båtplassenvimpler på disse - håper ikke det i hvert fall. Er det gjengen som tidligere holdt til der før brygga ble bygd - har hørt om de før. Det er sånne episoder som kan ta båtlivsmotivasjonen fra en stakkar. hilsen TACO Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 Hmm. Trivelige greier. Tror jeg kjøper camping vogn jeg... Sitér dette innlegget Link to post
Schierna Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 (redigert) For jævlig at noen tror de eier hele Norge, minner om drittunger i folkeskolen med mangel på folkeskikk. Redigert 28.August.2009 av Schierna (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 Søk på Dragsund og du finner flere emner her. Jeg tok rotta på noen av de i fjor. Fant meg overhodet ikke i å bli feiet vekk. Nå var vi en gjeng gutter på tur og satt oss i respekt. Ser klart problemet om en kommer alene sammen med kona og unger. God gammel dags pryl skulle de hatt. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Kaptein Trebein Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 Hmm. Trivelige greier.Tror jeg kjøper camping vogn jeg... Hehe, kjøpte meg første båt i sommer, hadde hørt så mye fint om koselige turer på fjorden, lune viker, koselige folk, slippe unna byens mas og kjas osv. :lol: Etter å ha hengt rundt her en stund har jeg rett og slett begynt å tvile. Ja man kan jo nesten bli litt engstelig her man sitter. Ikke nok med at det er tråder om forsøpling av skjærgården i form av private bøyer osv, folk som blir torpedert og nektet å legge til, neida, folk blir til og med truet, det er snakk om bevæpning i båten etc etc. Reine ville vesten Snakker om rolig og avslappende liv på fjorden! Restitusjon, neppe. Også kom jaggu algeoppblomstring og oljekatastrofer på rekke og rad... Uansett, jeg koser meg ihvertfall og har kun gode erfaringer så langt. Håper gemyttet roer seg der ute på sjøen og at de verste hooligansa blir lei båtlivet og går tilbake til tribunebråk og torpedovirksomhet igjen. Skål til alle ekte båtfolk! Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 28.August.2009 Link til dette innlegget Svart 28.August.2009 Mp 5 i båten burde være en selvfølge Jeg var foresten en tur i Sætre på Sætredagen forrige helg. Kort tur innom for å titte men naturligvis fullt i havnen. Vi prøvde og legge oss longside utenfor en annen Princess ytterst på gjestebryggen, (nordside ). Fikk klar beskjed. sitat :" Ikke f**n om dere skal ligge utenfor oss, jeg har fugler i båten som sover" sitat slutt Fremfor å krangle la vi oss ved siden av en pinnebåt longside (østsiden). De var behjelpelige med fortøyning og flotte herlige mennesker. Bavaria var det også Noen burde aldri hatt båt. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
kjukken Svart 29.August.2009 Link til dette innlegget Svart 29.August.2009 Kaptein Trebein; du sa det! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.