Marida Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 (redigert) Jeg skal ha 2 motorer og strake akslinger, helt klart. Koster ikke så mye mer. Sprakk en eksosslange i november i fjor, var greit med 2 da. I tillegg er de overlegne å manøvrere med Redigert 31.August.2009 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 For en dieselmotor er der er ikke noe som heter mager blanding, den jobber ALLTID med luftoverskudd. For bensinmotorer derimot er mager blanding skadelig slik det er nevnt i tråden. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
REM Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Tilbake til trådtittel. Jeg har ligget utenfor Rakkebåene i 3 meters bølger og motorstopp på en Fjord med en enkel motor. Jeg vet akkurat hvordan det føles. Jeg har også fått stopp på én av motorene på vår nåværende Princess. Denne gang utenfor Strømtangen. Jeg vet akkurat hvordan det føles også, og hvor befriende det da er å kunne ta seg til land med motor nr. 2. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
2xDiesel Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 På småfly med stempelmotor er der en egen spak på blandingen for: "Rich and Lean" slik at man kan tilpasse blandingen til oksygenet i marsjhøyden. I følge prosedyren skal man i etablert marsjhøyde "Leane" ned motoren til den begynner å fuske for så Riche tilbake slik at den går rent. Kameraten min som er mekaniker på denne typen motorer mener det "leanes" for mye når han har motorene inne til rutinemessig vedlikehold. På denne type motorer spiller det ingen rolle da de er underlagt forholdsvis korte intervaller for full inspeksjon og hvor deler blir skiftet hvis man er det minste i tvil. Men på motorer som stort sett aldri åpnes kan konsekvensene bli noe helt annet. Dette var vel egentlig en teit måte å si at jeg er enig med: Rem Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Neivel SveinHa, men for fet blanding kan vi vel snakke om også i en diesel? Er det ikke dette vi ser når turboen er gåen/begynner å bli slitt og motoren ryker svart/soter? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
SveinHa Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Joda, fet blanding er et tema på diesler. Det er da svartrøyken gjør seg gjeldende. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
REM Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 En motor som ryker og soter kan man vel neppe hevde går med luftoverskudd? Så da da blir vel dette med motsatsen, altså en mager blanding mer et definisjonsspørsmål Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Sjeldenutpå Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Slike usannsynlige påstander må dokumenteres betydelig grundigere enn dette skal du få meg til å revidere min oppfatning.. Ikkje ta på vei. Bare vær våken for dette skreiv eg. Treng ikkje dokumentere noko. Du har bestemt deg Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Ra Balder Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 For en dieselmotor er der er ikke noe som heter mager blanding, den jobber ALLTID med luftoverskudd. For bensinmotorer derimot er mager blanding skadelig slik det er nevnt i tråden. Ser man det - det var det jeg også trodde. Det viser seg atter en gang at det er fort gjort for oss wannabespesialister å uttale seg litt for fort og litt for bråsikkert her på BP.... Jeg fortsetter iallefall min rutine med filterskift kun når det trengs. Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
SveinHa Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 En motor som ryker og soter kan man vel neppe hevde går med luftoverskudd?Soter den har den luftunderskudd.Så da da blir vel dette med motsatsen, altså en mager blanding mer et definisjonsspørsmål Mnja, det er vel heller det at du har luftunderskudd eller ikke. Underskudd er feil og og ikke-underskudd er OK. Bensinmotorer må ha et nøyaktig blandingsforhold mellom luft og bensin men for en dieselmotor er det tilstrekkelig at der er nok luft. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
REM Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 .......for en dieselmotor er det tilstrekkelig at der er nok luft. Ja, en grei og lettforståelig forklaring. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.