Jump to content

Johnson 15hk i ferksvann - Lekker bensin

Vespanator

Recommended Posts

Hei båtvenner,

Har et spørsmål ang. en 15hk påhengsmotor fra Johnson.

Vi har strevd litt med motoren vår i sommer. Vi har sett at det renner en del bensin ut i vannet fra motoren. Vi har den nå på land og når vi koblet til bensinslangen, og pumpet, renner det betydelige mengder bensin fra følgende hull i forgasseren (markert med rød ring):

baattroebbel.jpg

Noen som har noen teorier på dette? Det skal vel ikke fosse bensin ut fra dette hullet uansett?

All hjelp settes meget pris på!

.V

p.s. Båten gikk under vann med motoren på for 1 måned siden. Men den ble hevet i løpet av 1 dag og det var "bare" ferskvann.

:smash:

Hei,

Det kan virke som flotøren ikke tetter skikkelig. Den skal stenge for bensinen når flotørkammeret er fult.

Forgasseren er ganske enkel. Plukk den opp og blås rent med litt trykkluft hvis du har dette.

Ser ut som du har en motor fra 1994-2006?

Jeg har en 9,9hk fra 1996 som jeg lurer på hva som er forskjellig fra en original 15hk.

Det står et nummer på denne forgasseren. Har du mulighet til å poste dette?

Hilsen

Trude III

Trude III

Bernt og Trude III: Det høres helt riktig ut!! Så nå blir det demontering og trykkluft med flotørnålutskiftning for alle pengene! Tusen takk for tilbakemelding.

Når det gjelder nummeret finnes det fler. Men jeg tror det er det nummeret som er støpt inn i forgasseren du mener, og det er; 340631

Bare si i fra hvis dette ikke stemmer, så slenger jeg på det andre nummerene også (Printet på et klebemerke som er festet på forgasseren på motsatt side av støpetallet.)

Igjen takk og fortsatt god helg!

-v

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...