gøyvind Startet 30.August.2009 Link til dette innlegget Startet 30.August.2009 Har nylig kjøpt en Skibsplast 600 med Mercury 90 hk 4-takt 2002. Ingen erfaring med 4-takt, men forventet lite lyd, røyk og bensinforbruk. Det jeg er litt overrasket over er at den er endel eksosrøyk etter at jeg har kjørt den på ca 4500 rpm i 10 minutters tid. Altså når jeg går ned på tomgang, ryker det mer enn ellers. Avtar etter noen minutter. Den slipper vel ut eksos både over og under vann denne motoren...? Høres dette normalt ut? Noen som har erfaringer? Alt av servicer er tatt, olja ser helt fin ut. På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Sinus_nor Svart 30.August.2009 Link til dette innlegget Svart 30.August.2009 Har samme motor, men 2005-modell. Forgasser-modell. Har ingen røyk fra min motor overhode. Det høres ut som om noe ikke er som det skal være med din motor. Sitér dette innlegget Link to post
gøyvind Svart 30.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2009 Ja, flere som synes det der ikke stemmer helt. Får ta den på en skikkelig høst-sjekk. Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 30.August.2009 Link til dette innlegget Svart 30.August.2009 Kan ikke være at vannet som kommer ut av motor er godt og varmt da, etter kjøring på turtall en stund, og at det damper mer en tid til den er "kald" igjen? Men i tilfelle kan det jo virke som vannet er i overkant varmt da, som kanskje kan peke på termostat dersom det er det på den. Sitér dette innlegget Link to post
gøyvind Svart 31.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Termostat er det på den ja, så da skal det sjekkes. Ikke umullig at det er damp, må sjekke dette mer ut skjønner jeg. Hva med impeller? Ikke byttet, og motoren har gått 150-200 timer over 6 sesonger. Er det slik at den gradvis blir slitt, slik at kjølingen blir dårligere? Har vært borti motorer med impeller-trøbbel, men da har kjølinga kutta helt ut.. takk igjen for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.