Jump to content

Røyk fra Mercury 90 hk 4-takt. Erfaringer?

gøyvind

Recommended Posts

Har nylig kjøpt en Skibsplast 600 med Mercury 90 hk 4-takt 2002. Ingen erfaring med 4-takt, men forventet lite lyd, røyk og bensinforbruk. Det jeg er litt overrasket over er at den er endel eksosrøyk etter at jeg har kjørt den på ca 4500 rpm i 10 minutters tid. Altså når jeg går ned på tomgang, ryker det mer enn ellers. Avtar etter noen minutter. Den slipper vel ut eksos både over og under vann denne motoren...?

Høres dette normalt ut? Noen som har erfaringer? Alt av servicer er tatt, olja ser helt fin ut.

På forhånd takk!

Termostat er det på den ja, så da skal det sjekkes. Ikke umullig at det er damp, må sjekke dette mer ut skjønner jeg.

Hva med impeller? Ikke byttet, og motoren har gått 150-200 timer over 6 sesonger. Er det slik at den gradvis blir slitt, slik at kjølingen blir dårligere? Har vært borti motorer med impeller-trøbbel, men da har kjølinga kutta helt ut..

takk igjen for tips!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...