Leifer`n Startet 31.August.2009 Link til dette innlegget Startet 31.August.2009 (redigert) Hei Jeg har jo denne 30 fot Dacapoen og er veldig fornøyd med båten og alt, men jeg er blitt smittet av fot syken,, vil opp i en runst 36.42 fot nå.. men er ikke intresert i og betale veldig mye mer en rundt 600 tusen,, det er ikke mange båtene til denne prisen, men ved litt pruting og flaks så er det vel en mulighet.. Hva bør jeg velge, vil helst ha m fly på. PS: Hvor finner jeg tester av Dacapo båt henne har letet her men finner ikke noen tester som har blitt gjort. Redigert 31.August.2009 av Leifer`n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 euro eller? Er du fornøyd med 10-12knop fart så er det stadig vekk muligheter blandt stålbåter eller svakt motorisert plastbåter Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Divemaster Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Hvis du er litt mer eventyrlysten, så dinner du en Italcraft Espada 43 fra 1988 til salgs for rundt EUR 55.000 Slår av minst 10% + frakt og avgifter, så får du en fin stor båt for en relativt rimelig penge... Forresten.... slik ser de ut ... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Leifer`n Svart 31.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 (redigert) Blir masse greier med import,,, moms,, hk avgifter og alt dette greiene der da vel??? er vel 5-6 hundre tusen bare i avgifter her?? Redigert 31.August.2009 av Leifer`n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Samme mekleren som jeg brukte har en ... http://www.parisibroker.com/scheda.asp?scheda=951 ...men fler rundt .... kjempekjekke folk og veldig behjelpelige ..... spør etter Giovanni og hils fra meg ... slik at han blir forberedt på alvorlig pruting på prisen ;D.... (jeg var litt hard mot ham .... men vi snakker fremdeles... LOL)... ... regner med rund NOK 750 til 850 for import av denne alt inklusive.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Hansi Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Hvis du kjøper en halvsliten båt fra sytti / åttitallet er det vel fullt mulig å få en noenlunde grei farkost på +/- 40' til rundt 600 K. Kanskje greit at en definerer behov, skrogtype, fart før en begynner. Sitér dette innlegget Link to post
Leifer`n Svart 31.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Hvis du kjøper en halvsliten båt fra sytti / åttitallet er det vel fullt mulig å få en noenlunde grei farkost på +/- 40' til rundt 600 K. Kanskje greit at en definerer behov, skrogtype, fart før en begynner. Ok har en Dacapo 9000HT nå båten er helt flott,, det er ikke noe spesielle behov for større båt utenom 3-6-10 fot syken jeg havnet da verst ut med 10 fot syken,, ønsket er og få en fly som da kansje gjør fra 12 til 20 knop,, da bør jeg vel være innenfor.. ankervinsj,, baug propell..varme,, kjøleskap v/k vann ja di vanlige tinga... den bør jo være sånn tårlig greit vedlikeholdt da.. helst fra 85 og nyere.... Men som sakt ikke noe spess behov.. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Noe som denne kanskje? TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Leifer`n Svart 31.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Noe som denne kanskje? TrondT Ja dette er et bra alternativ,,, kikket litt på den tidligere i dag,, Spørs jo hva det menes med EN DEL SMÅFEIL da,,, kan jo fort bli masse ut av det Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 (redigert) Det er vel det som blir problemet uansett i den prisklassen...kan fort bli litt ekstra TrondT Redigert 31.August.2009 av TrondT (see edit history) Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Hansi Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Hvis en kjøper en gammel båt som ikke er fullt og helt oppgradert må en regne med problemer når en er på tur. Og det som ofte går igjen er problem med det elektriske anlegget og mangel på strøm. Grunnen til at en drar på båttur er i hovedsak at en vil kose seg sammen med familie og venner. Kjøper en gammelt som ikke fungerer går mye av kosen vekk og familien går lei. Hvis en ikke har råd til å kjøpe noe som er ordentlig og fungerer greit ville jeg heller kost meg med den båten jeg har og som fungerer. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 (redigert) Selv om en båt har noen år på baken er ikke dette ensbetydende med problemer. Har selv hatt flere eldre båter uten at det har vært tull med disse. Har til og med hatt båt med BMW motor. Aldri tull med den heller.For oss som ikke har bakenden full av penger, må vi velge noe som er eldre. Til sammenligning får du vel en grei nyere skjærgårdjeep for den samme summen som Baylinern. Her er det skiftet motorer og den har aggregat. Denne må da være et greit kjøp i denne prisklassen. Ny kalesje har den også. Jeg ville reist å sett på denne og funnet ut hva som ligger i "noen feil og mangler". Det er større plass i en eldre båt. Redigert 31.August.2009 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Angående Baylineren står det at avgifter for CE- merking er betalt. Ikke at den er godkjent.... Og da kan jo kronene rulle fort Men det er jo bare å ta en tlf og sjekke det Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Leifer`n Svart 31.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Godt at det er mange våkene båt entusiaster her,, for det er mye her jeg ikke hadde tenkt på,, liker ikke når det er sånn import greier,, og om alt er betalt, vet det er noen som har fått seg noen overaskelser,, på noen ti tals tusen.... Så dette er jeg litt skeptisk til,, for jeg har aldri vært borti dette,,, det er ikke det at jeg ikke kan kjøpe import båt men da skal jeg ha en jeg kan stole på og vet kan dette veldig bra,,, Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Fra min erfaring i 2004 .... https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=6420 Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Leifer`n Svart 1.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Fra min erfaring i 2004 .... https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=6420 Ja det må jeg si var en flott beskrivelse,, og morro og lese. Dette var jo nesten som og være med selv.. Men her snakker vi jo om bare drivstoff for rundt 50 tusen vel hehe.... +++++ alt annet. Høres ut som du er mannen som måtte blitt med på båt kjøp ja, iforhold til pruting og ordnings Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Måtte lese den selv siden det var så lenge siden .... ville jeg gjort det igjen ??? JA !! Kjempetur...! Manskap ombord Salerno (Italia) til Le Grande Motte (Frankrike) EUR 2500 Bil Le Grande Motte til Chichester (England) EUR 4000 (hadde blitt EUR 1000 billigere hvis vi hadde sjøsatt på andre siden av kanalen) + Drivstoff... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Blue_Dragon Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 (redigert) Kanskje Årø/FM 33 eller Tresfjord Ultra DF kan være en løsning hvis du vil ha norsk. Ellers går det vel i eldre Failrline, Princess og Baylinere. Redigert 1.September.2009 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Leifer`n Svart 4.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2009 syntes Fairline 36 Turbo er en fin båt,,, men da snakker vi jo om nesten en mill.. og da begynner det og dra seg til med andre alternativer også... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.