Jump to content

VM. Italiens marinemotor 2.5. i cherokee

ola_dunk

Recommended Posts

Poster det her siden det er en marinemotor og samme feilen oppstår jo på sjøen også :(

har en 2002 mod. cherokee . kj. med en VM dieselmotor, 2.5. Motoren stoper plutselig etter et par km. kjøring. Den vil ikke starte før etter en god stund pause, 30-60 minutter. Så starter den og det samme skjer igjen.

Har hørt at de har hatt problemer med høytrykks-dieselpumpen. Menes det da Common Rail. Det er et felles høytrykksrør??

noen tips?

dieselfilteret er ok og luftingen er ok..

Kan være undertrykk/vakuum i tanken som er årsaken. Ta av tanklokket og hør om den gisper luft når du tar det av.

har sjekket det. Har prøvd å kjøre uten tanklokk :confused:

kan det være Common Rail. Det er et felles høytrykksrør som står montert på toppen av motor...?

hvor ligger selve dieselpumpen og hvordan skrur man den ut?

takker.

Redigert av ola_dunk (see edit history)

Jeg vet ikke om motoren din har commonrail. Vil bare påpeke at de 'gamle' motoren var langt fra feilfrie. Det gikk gjerne på defekte topper etc. Spesielt hvis motoren hadde vært varmkjørt, eller hårdt belastet. Jeep har hatt to spesielt lite elskede motorer, den ene var den gamle 2,8 liter V6, den andre er italieneren. Siste iflg. min yngste sønn som er ivrig Jeep'er.

Spør på www.offroad.no Der er det mange med kunnskap om den motoren. Har du sjekket diesel filteret?

Jeg vet ikke om motoren din har commonrail. Vil bare påpeke at de 'gamle' motoren var langt fra feilfrie. Det gikk gjerne på defekte topper etc. Spesielt hvis motoren hadde vært varmkjørt, eller hårdt belastet. Jeep har hatt to spesielt lite elskede motorer, den ene var den gamle 2,8 liter V6, den andre er italieneren. Siste iflg. min yngste sønn som er ivrig Jeep'er.

Riktig at de har hatt problemer med toppenne på de tidligere VM motorne .2.5.

Min motor har commonrai .

Dette skal være en bedre utgave 2002 mod.

Har hørt att høytrykkspumpen ryker på noen av dem, kan det være commonrai som ryker på dem?

Common rail er kun et rør hvor diesel under trykk samles før den slippes igjennom dysene når de mottar strømsignal fra styreenheten...Se på systemet ditt , antar du ser ett veldig tykt rør som de tynne dieselrørene går ut utifra...

Du kan like godt ha en elektrisk føler eller styreenhetsfeil som fører til motorstoppene dine i stedet for høytrykkspumpa..

Tror mere på fødepumpen din.. Hvis det er en slik elektrisk fødepumpe i tanken Jeg har ikke stort erfaring med jeep. så det blir kun generelle tips fra min side,. Og derfor ville jeg også uansett hvilket bilmerke , og sålenge den er såpass ny , dratt til nærmeste bilverksted med tilfredstillende diagnoseapparat og lest ut feilkoder på motorstyringen din...

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

kan fort være 2000 bar i samlerøret som går til innjektorene ja.

her er det en sensor som sier fra om trykket blir for lavt. sjekk att det er riktig værdier på sensoren på railen.

løsner du noen rør så må de byttes til nye for å få de tette igjen. men få kobblet til en pc og få lest ut verdier er vel eneste mulighet uten å bare famle runt.

så lenge allt av filter og siler er byttet.

dette gjør du ikke selv når du ikke vet hva du driver med

Diesel pumpen på din bli drevet av registeret! Og pumpen finner du lett vet å flølge røret ned fra fuel galleriet. (galleriet er der alle dysene er koblet til) Pumpen ligger like under dynamoen. Er ikke noe å begynne på om du ikke har skrudd en del først. Må ha spesværktøy for å ta av registere og kan fort bli dyrt om du gjør noe feil.

Beste er å få lest ut feilkoder først.

Dette er samme motor som mercruiser sin 2,8liter med comoindrail. Bare de første som var 2,5

Diesel pumpen på din bli drevet av registeret! Og pumpen finner du lett vet å flølge røret ned fra fuel galleriet. (galleriet er der alle dysene er koblet til) Pumpen ligger like under dynamoen. Er ikke noe å begynne på om du ikke har skrudd en del først. Må ha spesværktøy for å ta av registere og kan fort bli dyrt om du gjør noe feil.

Beste er å få lest ut feilkoder først.

Dette er samme motor som mercruiser sin 2,8liter med comoindrail. Bare de første som var 2,5

er det samme typediesel pumpe på alle disse 2.5 motorene?

har du peiling på hva type?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...