NovaMalin Startet 31.August.2009 Link til dette innlegget Startet 31.August.2009 Jeg har en VP 3 bladers foldepropell. Motoren går alt for lett - har ca 500 - 600 omdreininger for mye på full fart. Hvordan skal jeg finne ut hvilen diameter og stigning jeg skal ha? Motoren er en 3 syl Vetus - 27 hk. Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Vidar B Svart 31.August.2009 Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Ta kontakt med en Volvo Penta forhandler, og du får beregnet rett propell. Jeg har med veldig godt resultat nettopp gjordt det på min båt. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 31.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2009 Det er en mulighet, men jeg trenger bare skifte bladene. Det ligger stadig noen bladsett til salgs på finn.no. Litt sleipt å gå til forhandler for å få dem til å beregne hva slags propellblader jeg skal ha, for deretter å kjøpe dem brukt.....? Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
NovaMalin Svart 1.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Ingen som vet om en tabell på nettet eller lignende hvor jeg kan finne ut av dette? Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Du finner noen tabeller hos Drevia Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
NovaMalin Svart 1.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Takker! Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.